Alla inlägg den 27 oktober 2015

Av Malin de Besche - 27 oktober 2015 21:41

Lite småbitter över att trafiksituationen gjorde så att jag missade gårdagens morgonpass som skulle vara fokus på bålen. Men det kan man säga att jag tog igen idag. Två pass idag som gav mage och rygg vad den tål. Inget för mesar.


I morse kom jag iväg som jag skulle och trafiksituationen var långt mycket bättre idag, vilket gjorde att jag kom i god tid till jobbet för att kunna köra ett morgonpass som ser till att väcka kroppen och ger en bra start. Core är något jag måste satsa på för att undvika skador så det gjorde jag idag.

Jag körde 2 kortare cirklar i 2 varv. Alla övningar med fokus på bålen.

Cirkel 1 - Varje övning under 60 sekunder

Övning 1 - Statisk höftlyft   

Övning 2 - Höftlyft ett ben (15 sekunder i taget, varje ben 2 gånger)

Övning 3 - Armhävningar

Övning 4 - Sneda ländryggslyft

Övning 5 - Plankan med benlyft

Övning 6 - Plankan

 

Cirkel 2 - Varje övning visst antal repetitioner

Övning 1 - Höftlyft på pilatesboll och benindrag, 12st

Övning 2 - Plankan på pilatesboll med benlyft och indrag, 20st

Övning 3 - Planka med fötterna pilatesboll med benindrag, 12st

Övning 4 - Benfällaren med höftlyft, 12st

Övning 5 - Skruven, planka med fötter på bänk och vrida knä mot diagonal armbåge

Övning 6 - Min Rehabövning med benlyft liggandes på pilatesboll, 5x3/ben

 

Jag körde en hel arbetsdag vid mitt skrivbord. Var ganska förväntansfull inför kvällens fyspass som väntade. Passet innehöll väldigt mycket mer mage. Så nu har magen fått sig en omgång som kommer att kännas i flera dagar.

Passet kör jag med Stockholm fys på söder. All träning körs brafota, i högt tempo och hög intensitet i en kampsportslokal.


Vi började med uppvärmning som var box/sparr med slag utifrån de kommandon som ropades ut.

Rak slag, upper cuts, krok slag, knä upp i mitsar. Mellan varje skulle man ner i en armhävning


Sedan körde vi en cirkelträning. Varv 1 60sekunder, Varv 2 40sekunder, Varv 3 30sekunder, Varv 4 20sekunder.

Övning 1 - Armhävning med rull

Armhävning med händerna på en pilatesboll, rulla runt med bollen till man kommer runt på mage igen. Trycker sig upp, går ner i en armhävning och rullar tillbaka.

Övning 2 - Viktsnurr

Man har en vikt framför kroppen, för den upp på sena sidan av kroppen, upp över huvudet och ner på andra sidan. Sedan tillbaka samma väg. Man kör fram o tillbaka till tiden gått ut.

Övning 3 - Armhävning med rodd

Armhövning görs med kettlebell i händerna efter varje armhävning görs en rodd. Varannan arm.

Övning 4 - Vikt över huvudet på raka armar

SIttandes mot väggen med raka ben. Vikt förs över huvudet på raka armar till framför kroppen. Fram och tillbaka

Övning 5 - Marklyft burpee

Marklyft, ner på golvet igen, hoppa ut med benen och gå ner i armhävning.


Sista 10 minuterna körde vi en hel del magövnignar.

Plankan med vridning, Fällkniven, Plankan med kick och många fler


Nu kan man säga att jag fått den magträning som jag eftersökte. Rejälmagmos

 

#Fysträning #Cirkelträning #Styrka #Magträning #Core

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards