Alla inlägg den 8 oktober 2015

Av Malin de Besche - 8 oktober 2015 22:18

Det var ovanligt lätt att komma upp i morse. Det gjorde att jag kom i god tid till jobbet så att det inte blev så stressigt när jag skulle köra igång mitt pass före jobbet. Det blev liksom en liten mysstund. Mera mys skulle det bli efter jobbet också.


Så skönt att bara kunna susa genom Stockholmstrafiken. Åker man tidigt så är det helt enkelt mindre bilar ute och inga eller mindre köer. Så skönt att kunna köra ett hårt pass och sen ta det lugnt efter innan arbetsdagen började.

Nu är jag ju ikapp i träningsschemat så idag var det helt enkelt torsdagspasset som skulle betas av.

Uppvärmning på crosstrainern innan cirkelpasset med 5 övningar under 15 minuter

Övning 1: Jumping Jacks - 20st

 

Övning 2: Spindelmannen - 20st

Man står i plankposition och drar upp ett knä mot armbågen på samma sida. Varannat ben till man gjort 20st

 

Övning 3: Bulgariska split - 10st/ben

 

Övning 4: Skruven - 20st

Plankposition med fötterna på bänk och sedan dra knä mot motsatt armbåge

 

Övning 5: Benböj med sidekick - 20st

Denna ger lite kondition om man håller lite tempo.

 


Efter jobbet hade jag och några kollegor lite AW. Jag tog med mig bilen så det blev vatten för min del och denna fantastiskt goda tonfisk med citronrisotto.

 

Blev hyfsat tidigt för min del. När jag kom hem och kollade på klockan insåg jag att jag skulle nog allt kunna kömma in ett löparpass innan läggdags. Så jag klädde mig för kylig löpning och gav mig ut.

Fantastiskt härligt att äntligen kunna springa. Inte tokfort, men i nästan 30 minuter. Jag känner verkligen på flåset att det var ett tag sen. Men nu kommer jag kunna jobba upp det igen.

Bästa AW:n på länge måste jag säga:)


Nu är det natt och dags att sova.


#15medPaolo #15minuterOmDagen #Fys #cirkelträning #AW #BW


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards