Alla inlägg den 16 oktober 2015

Av Malin de Besche - 16 oktober 2015 21:22

Tröttheten igår gjorde ju att jag missade cirkelpasset igår. Idag så tog jag igen det. Sista dagen på arbetsveckan och upp tidigt för att hinna köra den här tävlingens sist cirkelpass. Nu återstår endast egenträning och ett formtest.


Trots att jag vaknat till under natten så var det faktiskt ganska enkelt att kliva upp i morse. Så jag hade gott om tid i omklädningsrummet idag. Torsdagspasset som jag körde idag innehåll endast 3 övningar, men blev ändå ett komplett och hårt pass. Speciellt jobbigt var det med mina trötta axlar efter gårdagkvällens fys.

Passet jag körde i morse innehöll:

Burpees - 10st

Knäböj - 15st

Omvända armhävningar 5st


Mina burpees blev jobbigare för varje varv och gick på ren vilja. Det var pannbenet som fick mig att genomföra hela kvarten.


Till kvällen sen så satte jag igång Chiligrytan som fick koka medan jag gav mig ut på mitt andra pass i löpprogrammet. Idag skulle jag köra 50 minuter löpning i lungt tempo. Det blev drygt 8 kilometer och ett tempo på nästan prdecis 6minuters tempo.


Det kändes bra i kroppen men jag märker att kroppen inte är helt van vid löpning. Det är skönt att springa i den svala luften. Men redan klockan 6 var det mörkt, så pannlampa är ett måste.

 

Efter all träning och fys är jag värd lite fredagsmys. Jag har smalat flera välbehövliga poäng till tävlingen.


#15MedPaolo #14MinuterOmDagen #löpning #50minuter

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se