Alla inlägg den 6 oktober 2015

Av Malin de Besche - 6 oktober 2015 21:59

Jag hade inte helt lätt att komma upp i morse. Men drivkraften att komma ikapp i Paoloutmaningen var tillräckligt stark för att få mig att kliva upp trots att jag gärna sovit en timme till. Så en seg kropp klev upp av ren tankekraft.


Att bestämma sig för något gör ofta underverk i vad man klarar av. Som i morse när jag hade svårt att kliva upp. Eller dagens pass som är mitt tuffaste pass i mitt träningsschema var jag lite osäker på om jag skulle klara av eftersom att jag fortfarande har lite rest av min förkylning kvar. Men för att komma ikapp det som jag ligger efter så var jag helt enkelt tvungen att ta mig igenom det. Varför det är tuffast är för att dels är det det pass som innehåller mest kondition och dels för att det är så mycket överkropp, vilket är min svaghet.

Sen har vi det här med den levande legenden som från början var min skräck. Men den funkade ganska ok första gången jag fick den och den här gången gick det ännu bättre. (Men körde även denna gång utan klapp.) Jag bestämde mig helt enkelt bara för att lyckas efter att min vän Jessika sa att det sitter i huvudet.


Jag kom till jobbet en timme innan jag skulle börja jobba för att köra mitt Paolopass från måndagen denna tisdagmorgon. Jag började med lite uppvärmning på crosstrainern inna jag körde igång med cirkelpasset.


Övning 1: Upphopp med spark i baken - 10st

 


Övning 2: Levande legend - 10st

Man går ned i en armhävning och sedna trycker ifrån så man lyfter både med fötter och händer. Tanken är att man ska hinna med en klapp också. Men det får bli nästa gång.

 


Övning 3: Omvända armhävningar - 10st

 


Övning 4: Burpees - 10st

Mna faller framåt, går ner i en armhävning, trycker ifrån med fötterna drar in dom och kommer upp i ett upphopp.


Övning 5: Armhävning hoppa från bred till smal - 10st

Man går ner i en armhävning hoppar till med armarna, går in med armarna och går ner i en smal armhävning.  

 

Det kändes bra efter passet och jag var glad att jag kunde köra på utan att göra några längre pauser trots att förkylningen gjorde sig påmind. Är väldigt mycket piggare på morgonen när jag kört mitt pass.


Till kvällen efter middagen så ville jag komma ut på en power walk trots att klockan dragit iväg. Men precis som i morse så handlade det bara om att bestämma sig. Därför lyckades jag samla ihop ytterligare 32 poäng. Sen fick jag tillfälle att stretcha mina stela ben igen också. Nu kommer jag att sova gott.


#15MedPaolo #15MinuterOmDagen #Cirkelträning #Fys #Burpees #LevandeLegend #Armhävningar #FokusÖverkropp #SamlaPoäng.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards