Alla inlägg den 27 december 2014

Av Malin de Besche - 27 december 2014 21:45

Jag hade inga planer för dagen när jag vaknade i morse. Jag klev upp och kände helt enkelt för lite löpning. Efter lite tvekan fick just vinterlöpningen kickstarta dagen som jag lyckades fylla med lite av varje.


Att kliva upp och se utetemperaturen lockade inte alls till löpning. Jag har sprungit i kallare men nu har temperaturerna legat betydligt högre och då kändes nio minus som graderna i Sibiren.

 

Men när jag sedan tittade ut genom fönstret så kände jag att jag inte kunde motstå. Det var dags att dra på sig kläderna för vinterlöpning.

 

Men för att klara löpning i kylan var jag tvungen att klä på mig lager på lager. Det var ganska moddigt och slirigt på sina håll men det gick bra utan bråddar. Jag började med lite löpskolning som uppvärmning. Tripping, höga knän, hälkick, skipping och sidostep.

Tyvärr så kände jag av baksida lår hela rundan. Det var som att jag hade en tjock ståltråd längs hela baksida lår. Vet inte om det var kylan eller bara mitt ben som krånglar.

Men jag tog mig runt ivarje fall och när jag väl kom tillbaka så kändes det inte lika kallt längre.

 

För att klara kylan hade jag mitt Houdiniset. Under jackan körde jag med underställ och över allt detta en fleecejacka. I skorna hade jag ett par skidstrumpor. Det blev tom lite varmt när jag var klar.


När jag kommit hem, stretchat, duschat och käkat lite så drog jag iväg för lite shopping på mellandagsrean. Mestadels träningskläder, men även lite andra kläder.

 

Kompressionskläder, sport-BH, linnen, tajts, handskar, tröjor och jeans. Gillar budskapet på linnet. "Stop Wishing & start doi'n".


När jag kom hem stack jag och sonen på bio. Dags att ladda om för en ny dag imorgon.


#Vinterlöpning #KläderFörVinterlöpning #Mellandagsrea #Kallt #Vinter #Löpning #Träning #SpringaMedIschias

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards