Alla inlägg den 12 december 2014

Av Malin de Besche - 12 december 2014 22:32

Den gångna arbetsveckan har varit galet fulltecknad så jag knappt hunnit med mig själv. Och idag skulle jag och mina tjejer hålla i julavslutningen för hela klubben. Det var över 60 barn på plats som skulle organiseras. Det gick bra och nu är jag totalt slut.


Det har inte blivit mycket till träning förutom basketträningen i veckan då min mammaroll har fått ta mycket plats den här veckan. Men idag skulle det vara julavslutning så det krävdes planering för att bara hinna dit i tid. Jag hann och direkt när jag kom på plats fick jag organsiera tjejerna som skulle arrangera alla aktiviteter som skulle fylla den här julavslutningen.


Vi började med lite uppvärmning i form av tunnelkull. (Blir man kullad ställer man sig bredbent och väntar på att någon ska rädda en genom att krypa mellan benen.


Vi delade in hela hallen i 4 delar. Alla fick ställa sig i längdordning så delade vi in dom i 4 grupper som fördelades på de olika stationerna.

 

Station 1: En hinderbana med bänkar koner och bomar att gå på, genom över och under medan man dribblar.

Station 2: Jorden runt. En layuptävling, där man ska komma ikapp det andra laget

Station 3: Guld. En skotttävling där det gäller att samla 5 mål på varje position. Först att nå 5 på en position ropar guld, så gäller det att samla flest guld.

Station 4: Staffett med "skottkärran", dribbla mellan benen, dribbla både fram och baklänges mm


Efter några minuter så fick de byta station, till dess att alla gått igenom alla stationer. Avslutningsvis körde vi en skottävling med de "lite äldre" från de som är födda 2003 och uppåt där det gällde att samla poäng. Det var olika poäng beroende på vart ifrån man skjötDär vann de yngsta tjejerna.


Att få drygt 60 ungar att gå och göra som man planerat är en utmaning. Men det gick bra, men det har tagit på krafterna.


Nu är det dags att samla lite energi till matchen imorgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards