Alla inlägg den 14 december 2014

Av Malin de Besche - 14 december 2014 21:57

Min ischias höll sig lugn igår under matchen men genast när jag satt mig i bilen efter matchen så kände jag hur den började bråka med mig. Ingen smärta direkt men "känningar". Därför planerade jag att röra på mig ordentligt idag då det gär att den känns av mindre.


Hela dagen idag sprang jag upp och ner i trappan, diskade, städade och vek tvätt. Bra mycket bättre än att sitta still i soffan. För mitt ben vill säga. Hade hoppast på att hinna med en träningsrunda innan det var dags att dra iväg på födelsedagskalas. Men tiden flög iväg och plötsligt var det nästan dags. Jag skulle ju åka iväg med sonens mobil som behöver lite omvårdnad också. Tog det på vägen och sen åkte jag iväg till en gammal väns födelsedagsfika.

Jättekul att träffa henne igen och se hur hon bor.


När jag kom hem fixade jag middag och när jag smällt maten drog jag på mig vinterlöparkläderna för att testa om det skulle gå att springa. Jag tog på mig mina vinterlöpartajts, en underställströja och löparjackan som hör till tajtsen. På detta en varjselväst. Jag visste att det inte skulle gå så fort och då ville jag inte riskera att fötterna, eller rättare sagt fotlederna och sattde därför på mig skidstrumpor att springa i.

   

Det var riktigt halt och mina broddar har försvunnit så det gällde att springa smart. Det sägs vara bra för löptekniken att soringa när det är halt då man inte kan ta långa steg framför kroppen för att man halkar då. Man har lättare att hålla sig på fötterna om man trampar ifrån under sig, vilket är den typ av löpsteg man ska ta.


Jag kände av baksida lår hela rundan och framför allt i slutet av rundan. Men det var inte värre än att jag kunde hålla ut. Tempot var lungt. Jag var bara ute för att samla lite kilometer i benen som en lugn upptrappning av löpningen. Jag klarade av att springa hela tiden utan att varva med gång. Det är en bra utveckling att klara det.

Det blev en runda på drygt  3,5 kilometer på 22 minuter. 


När jag kom in var jag noga med stretchingen och jag körde några höftlyft för att träna och aktivera baksida lår då det blir lättare att sträcka ut dom sen.

Med löparrunda och allt flängande idag kom jag upp i de 10'000 steg man bör ha ur hälsosynpunkt per dag.

 

Nu lite vila och återhämtning så att jag kan ge mig på baksketträningen imorgon.


#Vinterlöpning #Tiotusensteg #Löparkläder #IschiasRehab

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se