Alla inlägg den 4 december 2014

Av Malin de Besche - 4 december 2014 23:07

När man coachar så blir det inte att man tränar något själv direkt. Det man rör sig endast när man ska visa någon övning. Sen måste man övervaka att de gör övningarna rätt. Jag byter alltid om inför en träning jag ska hålla i, men räknar inte med att bli svettig.


Att som coach bör man vara ombytt. Man föregår med gott exempel och man skapar en atmosfär där man visar sig engagerad, bara genom klädseln. Dessutom är det lättare att visa övningarna. Idag var det endast 3 tjejer på träningen, så då hoppade jag in och körde med dom. Dels för att jag kände för att träna och dels för att dra upp tempot som lätt kan hamna på lunknivå när det är få som tränar.

Uppvärmning:

Vi började med att jogga och när jag ropade så körde vi kickar och sen fortsatte vi jogga. Sen körde vi att när jag ropade skulle man slänga sig på marken på mage och sen resa sig upp och fortsätta att jogga.

Därefter körde vi motorn 20 sek - en burpee - spurta till andra änden av planen detta x5


Vid det här laget hade vi fått upp värmen och pulsen.Sen körde vi lite styrka:

Bla körde vi den övning Jessika lärde mig i tisdags. När man står som i en planka på händerna och vrider upp diagonala händer och fötter under 1minut.

 

Sen la vi bollen mellan knäna liggandes på rygg och böjda ben. Sen körde vi höftlyft under 1 minut. Detta gjorde vi i 2 varv.


Efter några styrkeövningar så ville jag få in lite kondition. Så vi körde Jorden runt. Det innebär att man är 2 lag (vi var 2&2) och man skulle köra layup på båda korgarna. Det lag som kom ikapp det andra vann.


Efter 40 minuters fys körde vi lite basketövningar. Till en början var jag med, sen fick det göra övningarna själva. Jag hade fått mig ett vettigt träningspass och jag behövde gå in och peta i tekniken. När jag kom hem igen gjorde jag en något sen middag. En vegistrisk gryta med ris och Naanbröd.

 

1 gul lök, hackad

2 vitlöksklyftor, hackade

2tsk spiskummin

2msk olja

500g tärnad potatis

500g krossade tomater

1 msk Lantbuljong

1 burk kokosmjölk

100g strimlad grönkål

1 burk stora vita bönor

Börja med att fräsa lök och kummin i olja. Tillsätt potatisen, tomat buljong och kokosmjölk samt buljong. När det fått kokai 20-25 minuter då tillsätter man grönkål och bönor. Sen smaksätter man med salt och peppar.

Serveras med ris och ´naanbröd.


Man blir tokmätt!


#Basket #Basketträning #Fys #Bålträning #Svettig #Vegitariskgryta

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards