Alla inlägg den 12 juli 2014

Av Malin de Besche - 12 juli 2014 15:20

Jag har nu i ett par veckor gnällt på mitt ben som hindrat mig från att träna. Vågar inte riktigt ge mig på styrketräning och löpningen gör att jag känner av benet som mest. Och när jag sprungit har jag inte vågat/kunnat ta i, utan gått lite på halvfart. Det är dags att öka växeln nu om jag ska klara av Tough Viking.


Det är lätt att köra fast i gamla spår och köra samma typ av träning hela tiden och fantasin för andra träningsformer är ofta låg. I varje fall hos mig. Visst kan jag prova på nya saker och hitta på, men just vardagsträningen där man tar ut sig är svårt att göra när man provar nytt.

Men när jag och dottern cyklade till badet märkte jag att det gick alldeles utmärkt att cykla. Bestämde mig därför för att det idag var dags att sluta mesa. Nu ska jag köra så hårt jag kan på det sätt jag kan. Lite omplanering i tränignen bara. Så i morse, efter frukost (blev faktiskt ingen smoothie den här gången utan bara yoghurt med lite frön och gryn) och Yoga så tog jag fram cykeln.

Upptäckte efter ett tag att sadeln inte var helt fastskruvad utan åkte ner när jag satt på sadeln och åkte över gupp och ojämnheter i marken. Så ibland fick jag stanna till och höja sadeln, men i övrigt körde jag på allt vad jag hade.

Stötte på många härliga backar, och det gjorde gott för självförtroendet att jag faktiskt klarade av att cykla upp för samtliga backar, även när mjölksyran satte in. Det blev en runda på 1,7 mil och det kändes bra. Så nästa gång kan jag öka lite till. Måste bara se över cykeln lite så all fokus kan ligga på att köra järnet.

 

När jag kom hem stretchade jag och gjorde lite 2x15 armhävningar. Jag ska fundera ut lite övnignar som jag kan utföra utan att benet blir lidande till nästa gång. Måste ha övningarna klart för mig när jag ska köra själv för att det ska bli något vettigt. Konstigt, när jag leder andra kan jag imporvisera, men för egen del så måste jag veta vad jag ska göra innan. Annars funderar jag mest på vad jag ska göra näst och tar inte ut max.


Rätt nöjd med passet och att jag bestämt mig för att sluta "gömma mig" bakom att jag är skadad. Belönade mig med en god sallad till lunch.

 

#ToughViking #Cykla #Träna #Cykelpass

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards