Alla inlägg den 18 juli 2012

Av Malin de Besche - 18 juli 2012 21:52

Jag hade hela dagen fullbokad med olika personer. Men en efter en ringde och avboka. Plötsligt hade jag mer tid över än jag räknat med. Så jag passade på att behålla brorssonen lite extra. :)

 

Han är så härligt kille. Är inte tyst för en sekund, så full av liv och vill göra allt som min son gör. Hans stora idol. :)

Vid dammen där vi badade var det ett äldre par som trodde att min son var pappa till sin kusin.

Ännu en gång tar folk fel och tror att han är vuxen.   


När det var dags för honom att gå hem tänkte jag att jag faktiskt skulle kunna hinna med veckans andra pass idag. Men efter maten så fick jag ett ryck att börja städa och jag ville inte avbryta det när jag äntligen fått upp ångan. Som jag berättat tidigare så tillhör det inte min favoritsyssla så det var lika bra att köra på.

Väldigt skönt att ha fått ordning här hemma och fått en massa saker som bara skräpat slängda. Det är dagens seger :)

Av Malin de Besche - 18 juli 2012 12:56

Som ni vet så har jag ett mål att springa milen under 45 minuter. Jag har ett träningsprogram jag följer och jag väljer mat som ska hjälpa mig att prestera.

Men man måste också ha rätt inställning. Jag är väldigt fokuserad på mitt mål och vill därför fixa målet innan basketsäsongne börjar då jag kommer att ha annat att fokusera på.

Men hjärnan och nervsystemet är byggt på att reagera på förändringar i nuet. Och nuet är väldigt kort. För att nå mitt mål måste jag ständigt sporras även när det tar emot. Därför kan jag inte bara vänta in stora lyckan att nå målet.

Vinnare varje dag   Många mindre målupplevelser sporrar mer äm ett enstaka stort mål.

Mina delmål är att hela tiden förbättra km-tiden på mina träningspass, eller att kunna hålla ut hela intervallerna på maxfart.

Det jag måste bli bättre på är att fira mina delmål. Inte fira i form av att festa och dricka alkohol, utan belöna mig på olika sätt.

Även inom andra områden måste det firas. Att jag tex blivit av med mina gamla surdegar. Nyss firat med lite glass tillsammans med min brorsson att jag gjorde en bra tid igår på mina 7km. :)

Av Malin de Besche - 18 juli 2012 09:07

Kollade på SMHI tidigare i förra veckan och då stod det att det skulle vara sol idag. Det ska det, men framåt kl 16 enligt smhi idag.

 

Jag ska vara varnvakt åt min fantastiska brorson på 3 år (imorgon) när hans föräldrar ska åka iväg och köpa present till honom och då hade jag hoppats på att kunna åka iväg och bada med honom.

Man kan ju alltid hoppas att SMHI har lite fel, vilket ifs inte är helt ovanligt. Annars måste jag hitta på något annat sätt att roa min "Förangedonge" (hans sätt att säga Förgrymade unge) ;-)

Och just ni strålar ju solen.


Träningen

Med allt som ska göras så blir nog detta en vilodag idag. Blir svårt att hinna med pass 2 idag. Om det inte blir ett nattpass igen.  

Av Malin de Besche - 18 juli 2012 08:51

Upptäckte nu när jag kollade runt lite på bloggen att jag hade skrivit fel adress till Äkta vara.


Äkta vara logo

I inlägget "Hur ska man veta vad som är nyttigt?" hade jag länkat till den här hemsidan där man kan kolla upp E-nummer. Dock hade jag skrivit fel adress med ett domännamn som slutade på .se

Men det skall vara http://www.aktavara.org/ och inget annat.


Jag har rättat det i inlägget nu samt att jag har lagt in den bland mina länkar.

Av Malin de Besche - 18 juli 2012 00:27

Runt 22 kom jag ut för att träna veckans första pass. Min dotter stod och klockade mig när jag hoppade hopprep 15x1min med 30sekunders vila mellan. Det är inte jättejobbigt, men man blir varm.

Frågan om det inte var myggen som lyckades få mig att hålla tempot uppe. Så fort jag vilade var de på mig, men när jag hoppade såg jag nästan hur jag piskade till dem med hopprepet. Ju fortare jag hoppade ju fler små kräk knockade jag. ;-)

När jag var klar lämnade jag över hopprepet till min dotter och så sprang jag iväg på en runda på 7,34km (en gammal runda som jag mätt ut på jogg.se)

Det kändes bra hela tiden och luften var frisk. Inte vad man önskar en sommarkväll men perfekt väder för en löparrunda. Tiden blev 35:12, ett tempo på 4:48, vilket är helt ok då jag inte skulle ta ut mig helt det här passet.


När jag kom hem kom min underbart snälla son direkt med ett glas vatten för att han vet att jag vill ha det när jag kommer hem efter en löparrunda. Behöver inte ens be om det. Han släpper TV:n en halv minut bara för att ge mig ett glas vatten.   


Sedan umgicks jag med mina tonåringar en stund innan jag hoppade in i duschen. De visade mig lite klipp de gillar på Youtube.


Detta gjorde att det blev väldigt sent, det hann tom gå över tolvslaget när jag fick i mig min banan och lite solrosfrön som återhämtningssnacks.

Tur att det är sommarlov och semester. Hade varit svårt att komma upp imorgnon annars. :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards