Alla inlägg den 23 juli 2012

Av Malin de Besche - 23 juli 2012 23:50

Nyss inkommen från min och sonens kvällspromenad. Det har blivit en vana nu att vi ger oss ut på kvällen på en runda på drygt 6km. Vi promenerar i rask takt och pratar om allt möjligt. Ett riktigt bra sätt att få en tonåring att börja prata.

Det är mysigt, bra motion och riktigt bra för vår relation.

Numera behöver jag inte tjata på honom om att gå ut och gå. :) Tror att han tycker att det är ett lätt och bra sätt att umgårs på.

Det blir en perfekt aktiv vila för mig och med honom vid min sida behöver jag inte känna mig orolig att vara ute och gå kvällstid.  

Av Malin de Besche - 23 juli 2012 18:16

I morse ringde en kollega och berättade att någon slagit sönder min bil. Bilen stod i garaget på jobbet över helgen då det hände.

Jag ringde polisen och de ville att jag skulle åka ut till bilen för att göra min anmälan ifall jag skulle hitta blodspår :/

Jag ringde försäkringsbolaget, men de ville att jag skulle ha en polisanmälan först. Så det var bara att pallra sig ut till Solna och checka bilen.

Rutorna var sönderslagna och GPS:en var stulen.

 

Även fronten var förstörd. De har även gått in under motorhuven och klippt kablarna till batteriet men lämnat det.

 

Det är något mer som saknas i motorhuven, men kan inte komma på vad. Jag ser bara att jag saknar något där... :/

Nu väntar jag bara på svar från försäkringsbolaget vad nästa steg är. Jag måste ju uppenbarligen ta bilen till någon verkstad så att jag kan få bilen undersökt.

På något sätt måste jag få hjälp med bogsering då jag tror att bogsering inte ingår i försäkringen.


Dagens ljuspunkt

Min dotter var hemma hos mamma och plockade lite bär. Det blev inte jättemycket men så att det räcker till frukost i varje fall :)

 



Av Malin de Besche - 23 juli 2012 09:37

Jag hade räknat fel!

Det är nu bara 3 veckor kvar till Midnattsloppet. Så nu gäller det att ligga i om jag ska klara 45 gränsen på det loppet.

Den här veckans pass ser ut så här:

Pass 1: Intervaller 40/20 med 25 upprepningar. 40 sekunderspringa, 20 sekunders gåvila, avsluta med core träning

Pass 2: Hopprep 15x1min med 30 sekunders vila mellan. 5km behagligt tempo

Pass 3: Intervall 10x1000m med 1min aktiv vila mellan.

Pass 4: Långpass 15km 5km lungt tempo, öka varje km med 10-15 sek i 5km, 5km lungt tempo


Idag blir det "vila". Måste åka till jobbet och kolla till min lila röda som har blivit sönderslagen under helgen. :(

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards