Alla inlägg den 19 februari 2015

Av Malin de Besche - 19 februari 2015 23:11

En stressig tid när man har mycket att göra så gäller det att ha fokus på det som ska göras. Vilken ordning det ska göras och hur viktigt det är för att göra bra prioriteringar. Sen är det bara att nöta på och bocka av grej efter grej.


Med massor att göra och med känslan att inte riktigt veta i vilken ände man ska börja så började jag göra upp en plan för dagen. Jag funderade på vad jag inte hunnit med dagen innan och vad jag var tvungen att få färdigt. När jag var på det klara med vad jag skulle göra så pluggade jag igen öronen med lite musik för att inte bli distraherad av allt runt omkring mig. Kollegor som pratar, skrattar, kommer och frågar saker och alla andra ljus om förekommer på ett kontor.

Totalt fängslad av vad jag höll på med glömde jag tid och rum. Jag upptäckte inte ens att det blev lunchdags. Jag brukar sitta och spana in klockan annars timman inne och längta till lunch. Nu blev jag nästan "väckt".


Min dotter fick i uppdrag att hålla i träningen idag då jag totalt glömt bort att ordna med en ersättare då min vanliga "vikarie" inte kunde. Som vanligt var hon sen men det hade gått bra fick jag veta sen.


Själv åkte jag till Långholmen för att bli dömd i domstol för att inte följa våra säkerhetsregler på jobbet, sitta i fängelse och jobba för en frigivning trots livstidsdom. Det hela var ett tävlingsmoment som skulle lösas lagvis innan vi belönades med middag.

 

Först fick vi veta att vi var dömda till livstid för att inte följa företagets säkerhetsregler. Backa in i parkeringsfickan, hålla i räcket när vi går i trappan och hygienreglerna på toaletten. Någor hård dom kan tyckas med tanke på att jag endast bryter mot trappräckereglen på jobbet. Anledningen är min "bacillskräck". Jag vill inte hålla där alla andra håller.

 

Vi fick ett gäng olika uppdrag att göra under vår "fängelsetid". Bla hitta på en kampsång, göra squats, armhävningar, bygga pyramid och mycket mer. Men i slutänden skulle vi få ihop pengar för att betala för vår frigivning. Vi fick en del uppdrag som att frigöra en lagkamrat, råna en värdetransport (vad nu en värdetransport skulle göra inne på ett fängelse), Spela roulette och Back Jack. Sen kunde vi samla stilpoäng. Och vårt lag som var kallat "tjallarna" fick lite extrapoints av att skvallra på såväl plitar som andra fångar. Allt behövde inte vara helt sant men gärna kul.

 

När alla var klara fick vi gå till domarn och redovisa våra "kap" och muta oss ur fängelset. Sen belönades vi med middag. Under middagen annonserades det att mitt lag vunnit.

En kul grej att göra med kollegorna. Ingen träning idag, utan jag får spara löpningen till imorgon.


#Fängslad #Personalvård #Middag #Plitar #Fångar #Fängelsetid #AW #Personalklubben

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards