Direktlänk till inlägg 13 augusti 2015

Jag kan knappt röra mig

Av Malin de Besche - 13 augusti 2015 22:20

Efterdyningarna från resan gjorde sig påminda i morse. Jag hade väldigt svårt att vakna och vaknade till i panik en timme senare än planerat. När jag sedan reste mig så kände jag den enorma träningsvärken från träningspasset igår.


Efter en hel dag på jobbet med stillasittande och framför allt efter bilresan hem så var jag så galet stel att jag knappt kunde röra mig. Jag nästan vankade hem. Träningspasset från igår hade verkligen satt sig hårt i musklerna. Men det är inte så konstigt när jag tänker efter. Jag har ju inte tränat så hårt på ett tag och igår tog jag verkligen i för kung och fosterland.


Uppvärmning:

Rummet var runt 15m. Där körde vi olika övningar och joggade tillbaka. Varje övning kördes 3 gånger.

Utfallssteg

Krabbgång

Grodhopp

Skottkärra (Detta blev 6 gånger då man skulle vara skottkärra 3 gånger var)


Stationsträning:

Vi körde varje station 40 sekunder i 2 var, därefter 30 sekunder per station i 2 varv och slutligen 20 sekunder per station i 2 varv.

Station 1: Golvklättring. Hälarna och rumpan mot väggen och händerna mot golvet. Klättrade ut till en planka, ner i en armhävning och klättrade tillbaka till rumpan nådde väggen igen.

Station 2: Höga knän i tjockmatta

Station 3: Armhävning med en hand på en Kettlebell, skifta hand på Kettlebell, armhävning, skifta.

Station 4: Jämfotahopp med höga knän, klapp på knän.

Station 5: Sneda situps med medicinboll. GBoll över huvudet mellan varje, då sträckta ben. Vid varje sned situp skall benen dras in och upp i luften.

Station 6: Hög planka med en arm. skifta arm i högt tempo. I ett hopp om man klarade.

Station 7: Utfalssteg med hopp. Skifta ben i varje hopp. Hoppa från utfallssteget.


Efter 6 varv var kroppen helt slut och då var det dags för avslutning.


Avslutning:

- På kommando skulle vi ligga på mage, ligga på rygg och köra armhävningar

- Situps med box varje gång vi kom upp. Raka slag, krokar och upper cuts.

- Zombien. där man sitter med raka ben på golvet och sedan lutar sig bakåt, lite i taget till dess att man ligger ner.


Att jag nu har ont precis över allt och framför allt rumpa och lår är kanske inte så konstigt. Och frågan är hur det kommer att vara imorgon, dag 2 efter passet. Kommer jag kunna gå alls imorgon?

För att lätta lite på träningsvärken gick jag en liten promenad på 3 kilometer idag.


#Fys #Träningsvärk #HårtPass #HelaKroppen #Utfallssteg #Krabban #Grodhopp #Skottkärran #Stationsträning #Magmos

#Kondition

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards