Direktlänk till inlägg 21 september 2014

Chilla

Av Malin de Besche - 21 september 2014 11:24

Den här helgen har bara handlat om att ta det lungt, samla energi. Jag har avstått från en hel del träning och till och med match. Jag har fått inse att jag måste ta det lungt för ryggens skull. Såklart måste jag få till rörelse och viss typ av träning men mer i rehab form.


Det har ju gått ganska bra att köra basket träning här i veckan men i fredags kände jag att jag hade blivit stelare och det gjorde ganska ont i onsdags även om det var överkomligt. Därför bestämde jag mig för att hoppa fredagsträningen och lördagsmatchen. Normalt skulle jag ha gjort allt för att vara med på matchen och bortse från smärta. Men nu har detta blivit så långdraget att jag måste stå tillbaka och se till att bli bra en gång för alla.

Träning är ju ok, då man kan maska lite och ta det lite lugnare om det inte känns bra. När det är match så är man så fokuserad och adrenalinet gör att man inte alltid känner att det gör ont, så får man känna av det efteråt istället.


Så den här helgen har jag som sagt tagit det lungt och umgåtts med vänner och mina barn. I mitt fullbokade liv är det rätt få dagar som jag hinner med det. Idag ska jag gå på Flashdance med min mamma hon får i födelsedagspresent av mig, teater och en fika.


Sjukgymnasten är inbokad på tisdag så då får vi se om allt chillande har gett resultat. Självklart ska jag få till lite rehabträning också. Jag ska ju köra min bålträning som inte ser ut att vara så ansträngande, men som känns en del om man gör det på rätt sätt.

 

Egentligen borde jag haft en tajtare tröja för att tydligare visa hur man gör. Men på bilden ovan så visar jag i avslappnat läge och i spännt läge.

När jag spänner ska jag dra in naveln mot ryggen, pressa upp skulderbladen så att de inte pressar mot musklerna under och dra in hakan så att det blir en rak linje över nacke och rygg.

Detta ska jag hålla i 5-10 sekunder och köra i 5 set.


Den övningen ska jag bygga på sen när sjukgymnasten säger att jag är redo för det.


Nu ska jag njuta av denna fantastiska brittsommardag.


#Rehab #Ryggproblem #Vila #Brittsommar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards