Direktlänk till inlägg 23 november 2013

Olika mål

Av Malin de Besche - 23 november 2013 22:43

Dagen har började lungt och skönt med en perfekt uppladdning med gröt och ägg inför tjejernas match. Från matchen hem och äta för att sedan köra ut i skogen. När jag sedan kommit hem igen hade det hunnit bli kväll.


Pga regler från basketförbundet som jag skrivit om tidigare så har det blirvit så att vi fick köra Easy Basketett år längre men sedan hoppa in i en grupp där man spelat "riktig basket" i ett år redan när det blev dags för oss.

Därför har vi inte bara vinna som mål. Vi har som mål att spela så bra basket som möjligt, att få vårt spel att fungera och spela som ett lag.

Och då avslut är det som vi kämpar mest med så är det en seger att slå rekord i gjorda mål.

Det var en tuff match med många långa i Blackeberg som vi mötte. Men tjejerna gjorde bra ifrån sig och framför allt kämpade hårt.

Till dagens match hade vi 3 mål:

  • Att vinna
  • Att göra fler mål än tidigare
  • Att lyckas genomföra moment som vi tränat på.

Det sista målet kan delas upp i många delar. Men de lyckades att spela försvar och till stor del "hålla sin spelare". Det som de lyckades bäst med var snabbt uppspel. De gjorde en del försök att ställa upp en grunduppställning vilket de klarade ställa upp men inte genomföra helt och hållet. Men på det hela taget tycker jag att de klarade punkten bättre än någon annan match.

De tog rekord i antal gjorda mål, men vann inte. Så de lyckades alltså uppfylla 2 av 3 mål, vilket är helt klart godkänt. Utvecklingen går framåt och man ser att de självförtroendet växer när de lyckas genomföra något de tränat på.


Det är så här man ska dela upp sina mål enligt SISU för att bygga upp för framtida framgång. Mental träning som stärker en att prestera ännu bättre nästa gång.


Efter matchen åkte vi hem och åt och sedan skulle jag skjutsa ut dottern ut i skogen där hon skulle på hajk med scouterna. Lite städning när jag kom hem och sen var det plötsligt middagstid. Idag blev det en mustig kycklinggryta. Mums!

 

2 röda paprikor, tärnade

1 gul paprika, tärnad

2 rödlök, grovhackade

3 vitlöksklyftor, grovhackade

2,5msk paprikapulver

2dl grovhackade svarta oliver

1 stor färsk kyckling, delad i 6-8 delar

400g krossade tomater

2 dl vatten

2 tsk salt

1 krm svartpeppar

1 tsk honung

Grovhackad persilja

Stek kycklingdelarna i en gryta och lägg de åt sidan. Fräs lök och vitlök mjuk i samma gryta. Tillsätt paprikan och paprikapulver. När du fräst ihop detta lägger du ner kycklingdelarna och slår på tomat och vatten. Ha ner hälften av oliverna och krydda.

Koka upp och sjud i 35-45 minuter till kycklingen är klar. Ta upp kycklingen och mixa såsen lätt. Den ska inte bli helt slät. Smaka av med salt, peppar och honung. Lägg tillbaka kycklingen och strö över persilja och resten av oliverna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards