Alla inlägg den 13 november 2013

Av Malin de Besche - 13 november 2013 23:15

Igår när jag kom till jobbet fick jag ett erbjudande som jag inte kunde tacka nej till. Jag blev riktigt glad när jag fick frågan. Nu gäller det bara att förbereda sig inför den stundande utmaningen. Jag är full av förväntan, nervositet och taggad till tusen.


Varje år så sponsrar Weber, där jag jobbar, XL-galan. Det innebär att vi är med och hjälper till kring arrangemanget och deltar i leverantörsloppet. Förra året satt jag på läktaren och kollade på min dotter när hon deltog i stafetten. I år ska jag vara nere på arenan. Jag ska ställa upp i leverantörsloppet som är på 400m.

 

400m är en svår sträcka då det inte är lätt att hålla full fart hela vägen. Mjölksyran är något som kommer krypande och sätter käppar i hjulet. Så jag måste hitta ett bra träningsprogram så jag kan prestera på topp.

Men när man googla träningsprogram för 400m så är det inte så att nätet svämmar över av träningsprogram.

Jag tror att jag får snacka in mig lite hos min dotters tränare och be han ge mig lite tips.


Men något jag tror att jag måste göra är att jobba med intervaller, backträning och jobba med benstyrka. Allt för att skjuta fram tröskeln för mjölksyra och lära kroppen att jobba hårt trots mjölksyran.


Jag undrar vad jag springer 400m på idag. Det kanske jag ska börja med att testa så man har något att utgå ifrån.


#Utmaning #tävling #400m #Friidrott #lopp #XL-Galan

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se