Direktlänk till inlägg 30 juni 2013

Söndagstrippen

Av Malin de Besche - 30 juni 2013 20:29

Även om jag har blivit mycket bättre i ryggen så är inte min kropp i stånd att sitta en massa timmar i bilen. Det märkte jag nu när jag skulle köra min dotter till Sports Camp i Norrköping. En bilresa på ungefär 1 timme och 40 minuter.


Som vanligt när vi ska iväg fick jag jaga på min nyblivna tonårsdotter så att vi skulle komma iväg i tid. När hon äntligen säger att hon är färdig har vi hela FEM väskor att bära ut till bilen för EN vecka. Skönt att två av dem hade hjul, med tanke på min arm. Men hon har säkert vara packat nödvändiga saker i dem.

När vi släpade ut alla väskor kände jag att varje steg jag tog så högg det till i benet.


På vägen börjar vi prata om basketträningarna som hon kommer att ha under veckan och jag ställde en fråga mest på skoj om hon kommit ihåg #basketskorna. Det hade hon naturligtvis inte. Vi hade precis passerat Stadium Outlet och jag hade verkligen ingen lust att vända eftersom att tiden var knapp. Då ser vi Intersport utmed motorvägen vid Nyköping. De hade inte några basketskor alls längs väggen i sektionen "Indoor". De har ingen #basketklubb i Nyköping så de säljer inte så mycket sånt förklarade personalen.

Men där stod de. Det enda paret #basketskor i min dotters storlek. Och dessutom på REA-hyllan.

And1 var märket. :-)

När vi står där så får jag syn på knäskydd och tänkte att det var värt att testa.


Sedan åkte vi förbi Max för att köpa oss lite lunch. Vi tog "Drive-in" för det var så ruskigt lång kö inne. Dessutom hade vi ju kort om tid, så det var lika bra att äta på vägen. Jag testade deras #GI-burgare.

 

Jag vet inte riktigt vad originaldressingen var för något, om den är så #hälsosam. Men gott var det i varje fall. :)

Till detta tog jag grönsallad och ramlösa med granatäpple.

 

Vi kom som tur var i tid. Efter att jag checkat in henne så hjälpte jag henne med alla hennes väskor och medan hon installerade sig i sitt rum och bekantade sig med de andra deltagarna, gick jag och fyllde på hennes kort som hon fått vid incheckningen. På detta har de alla sina fickpengar. Så inget barn behöver gå med lösa pengar. Det här lägret är riktigt bra arrangerat och jag rekomenderar det starkt. De har 16 olika sporter att välja mellan.

 

Jag kollade på invigningen innan jag åkte hem igen. Det var inte alls skönt för ryggen med den här resan. Men det värsta var nog vänsterbenet. Det kändes svullet.

När jag kom hem igen satte jag på mig skyddet. Och det var skönt att gå omkring med det. Det gav ett riktigt bra stöd.

 

Pappa kom förbi och hjälpte mig med en buskstubbe. De som bode här innan har bara byggt en altan över all växtlighet utan att ha lagt över någon fiberduk, så det börjar dyka upp ett och annat mellan springorna nu.

Jag hade gett mig på dessa igår. Jag lyckades med ena, men armen sa ifrån när jag gav mig på den här bjässen.

   

Snart kommer jag kunna ge mig på mig att plantera mina buskar. Måste bara se till att få till lite #fiberduk på plats.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards