Alla inlägg den 16 juni 2013

Av Malin de Besche - 16 juni 2013 20:39

Med det enroma framsteg ryggens status visade kände jag att det var läge att fira lite. Jag hade ju ingen ork att fira när jag fyllde år, så det blev ett litet födelsedagsfika i efterskott idag. Och för mig fira en rygg som blivit så mycket bättre. Men efter firande kommer baksmällan.


Igår när jag kände mig så mycket bättre i ryggen skickade jag ut ett sms till vänner och familj att de var välkomna på födelsedagsfika idag. Alla kunde ju inte komma med så kort varsel, men mina syskon och 2 av mina bästa vänner kunde komma i varje fall.


Sonen var till grym hjälp att städa, gå iväg med sopor och handla. Jag gav upp ang kampen om att servera nyttigt. Jag köpte 2 utsökta tårtor. En jordgubbstårta och en chokladtårta. Men jag gjorde också en fruktsallad och rörde ihop turkisk yoghurt med vanilj och honung, som ett litet nyttigare alternativ.


Hur mysigt som helst och det var helt underbart att träffa alla som man tyvärr ser så sällan. Men firandet hade en baksida. Jag tror det var när jag satte mig på golvet då jag satte mig lite snett, så blev jag sne igen.

Jag körde lite ryggövningar som hjälpte lite grann men är fortfarande lite sne.

Chorizo


När alla gästerna gått hem satte jag på grillen och grillade chorizo med 93% kött. Jättegoda!(Rekomenderas). Det var som att sätta tänderna i en köttbit.

Jag grillade också majs och grön sparris. Sedan kokade jag årets första färska potatis som jag sedan spräckte lite och sedan stekte med lite olja och vitlök. Till detta serverade jag blandad sallad och en yoghurtsås med franska örter och vitlök.

  

Nu jobbar jag på att få ryggen rak igen medan jag ser på Sverige som möter Ryssland i Basket EM. Hoppas, hoppas att det blir en seger denna gång och att man får ytterligare en anledning att fira!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards