Direktlänk till inlägg 1 juni 2013

När somliga springer marathon

Av Malin de Besche - 1 juni 2013 15:11

Jag har haft funderingar på att springa Stockholm Marathon, men tänkt att det är nog bättre att ge sig på en halv mara först. Ska jag springa Marathon så känner jag att jag måste veta att jag klarar av att fullfölja det. Och jag känner mig ganska nöjd med det.


Vaknade ganska tidigt för att väcka dottern som skulle på friidrottsträning. Idag var jag ingen curlingförälder utan hon fick ta sig dit själv, för jag skulle till Friskis och gå på Cirkegym.

Äntligen hade jag så pass god tid på mig att jag kunde ta mig dit till fots. Lite småspringa blev det allt för att hinna den där kvarten innan passet börjar. Gymmen är verkligen inte utformade för oss med lite tid och som spelar på minuter. Tanken är god, att man ska ta sig tiden, se det som egentid och att det ska vara njutbart. Men verkligheten är oftast en annan för mig. Men idag som sagt var det lungt.

Var lite sur på mig själv eftersom att jag glömt mitt presentkort som jag fick för ha deltagit i UTMANINGEN. Men det löste sig i varje fall. De bockade bara av mig i listan och gav mig min belöning.

 

En skopåse och en funktionströja. Jag hade hoppats på en mindre skrikig färg men meningen är tydligen att man ska synas ordentligt när man tränar.


Sne Armhävning

Dagens pass på Cirkelgymmet var som vanligt maskinerna och de fria övningarna var:

Armhävning med en hand på stepbräda och sedan vandra över för belasta andra sidan     

Propellern (Liggandes på magen och föra en vikt över ryggen och framför kroppen)

Stående på en bounceball köra övningar för bröst och axlar med hantlar.

Knäböj med skivstång med smalt grepp framför kroppen och dra upp till hakan

Rygglyft med vikt

Knäböj med skivstång vid nacken och lyft över huvudet i upprätt läge  

Bålvridning med medicinboll (bilden visar skivstångsvikt)

Knäböj med medicinboll


Lite lugnare löpning i helgen sen för att ladda inför tisdagens lopp - Bellmansstafetten. Så ett Marathon för mig idag hade inte varit någon bra uppladdning tror jag. Men imorgon ska min dotter få kämpa på då hon ska springa Minimaran.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards