Alla inlägg den 12 februari 2013

Av Malin de Besche - 12 februari 2013 22:31

Idag är det fettisdagen och det bjöds på semlor på jobbet, vilket fick bli dagens mellis. Inte helt nyttigt idag heller. Saker och ting har kommit lite ur balans. Middagen igår, mellisen idag, matplaneringen och träningen. Det är dags att ta ett krafttag och få till det här igen.


Jag vill minnas att fettisdagen handlar om att äta upp sig inför fastan, 47 dagar innan Påsk. Undrar hur många som planerar fasta efter att ha tryckt i sig semor i en vecka.

 

Inte jag i varje fall. :) Fast å andra sidan lär jag ju inte äta semlor i en veckas tid heller, inte varje dag. :)


Den här veckan har inte börjat så hälsosam. Middagen igår som bestod av Max-burgare och ingen träning. Idag Semlan och det såg ut som att jag inte skulle få till träningen. Jag skulle hämta dottern på friidrotten som är ganska sent på tisdagar. Jag måste fundera ut hur jag ska lösa den biten framöver.

När jag kom hem fick jag "svänga ihop" lite mat på vad som fanns hemma eftersom att jag itne kommit till skott med matplaneringen.

Jag tog för säkerhetsskull med mig lite kläder för att hinna med ett pass på F&S. Så när jag åkte från friidrotten var det med gasen i botten. Jag släppte dottern vid rödljusen och gasade vidare till F&S. Gled in snabbt och hittade ett ledigt löpband. Sprang i 29 minuter och om jag förstod bandet rätt så blev det 5,65km

Jag hade ca 2% lutning bara för att göra det något sånär skön löpning. Är inget Fan av löpning på löpband men kan vara så att det är en vanesak. Är nu uppe i drygt 5mil totalt i år, och mer kommer det att bli.

Det gäller bara att få ordning på strukturen.

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se