Alla inlägg den 11 maj 2015

Av Malin de Besche - 11 maj 2015 22:45

Ibland ser man inte tjusningen i saker från början, utan man måste verkligen sätta sig in i det innan man förstår grejen. Lite så kan man säga att det var med "kokboken" jag köpte för länge sen. Jag tror att det är runt 2 år sen.


Jag fastnade inte för så många recept från början och den hamnade ganska fort i skåpet utan att bli direkt utsliten. Men i förra veckan gjorde jag ett nytt försök och har hittat en hel del recept som visade sig vara riktigt bra.

Efter att ha låtit den ligga ett tag så har jag lärt mig hur jag ska läsa den. Boken är inte som vilken kokbok som helst med en massa recept. Portionerna är inte fasta per sats, utan upplägget är att anpassa portionerna utifrån vad du vill uppnå. Den anger hur stor andel av satsen du ska äta om du styrketränar, konditionstränar, ska "deffa"  eller gå ner i vikt. Den ger tips på hur du förbereder och sparar mat. Hur du kan återanvända resterna i nya rätter mm

Den uppmanar mer till olika kombinationer av de olika recepten snarare än fasta tillbehör.

Boken innehåller också en del näringslära. Så har man ork och tid att sätta sig in i den är det en grym (kok)bok.

 

Läs mer här...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards