Alla inlägg den 18 januari 2015

Av Malin de Besche - 18 januari 2015 21:15

Jag har under året klarat mig ganska bra från förkylning och de gånger som jag har blivit lite krasslig så har det varit väldigt kort. Tidigare har jag varit lite småsjuk hela hösten och vintern. Nu har det bara varit ett par enstaka gånger under året.


Sedan jag tillfrisknat efter min senaste förkylning i september så har det varit många sjuka runt omkring mig, men jag har klarat mig. Det är så att det har verkligen slagit mig vilken tur jag haft. Men nu har jag åkt dit. Det hände under matchen.

Jag kände mig lite seg på förmiddagen, men tänkte att det snarare berodde på dålig sömn än förkylning. Min sömn blev avbruten när min dotter åkte iväg tidigt i morse för att åka med sin moster och kusiner till Kungsberget.

Tog mig en liten powernap innan lunchen och sen började jag ladda på nytt för att komma igång. Då kändes det helt ok i kroppen.


Det var heller inga problem under uppvärmningen men när jag kommit in första gången i matchen började det riva i luftrören. Och när jag kom in på bänken igen kände jag hur det började rinna om näsan på mig. Jag slåg bort alla tankar på att bli sjuk för jag ville in igen. Det var en kul match trots förlust och jag lyckades kämpa på  utan några större problem.

Vi började med att visa vart skåpet ska stå och gjorde 2 ganska snabba poäng. Sen spelade vi ganska jämnt. Men tappade ett par gånger som helt avgjorde matchen. Vi kom ikapp lite men der räckte inte utan vi förlorade med 17 poäng. Men bra jobb i varje fall då det ändå var mot serieledarna som vi spelade 48:65

 

Jag har ganska lite speltid i våra matcher så jag hade planerat att köra mitt sjätte pass på löpprogrammet efter. Men jag kände att jag har faktiskt blivit förkyld på riktigt. Så det fick bli en power walk istället. Jag gick nästan 4 kilometer i raskt tempo. Det var lätt att komma runt med musiken i öronen.


Väl hemma igen blev det Chaite med honung och ingefärsskivor. En god natts sömn kanske sätter stopp för det här tramserierna med rinnande näsa.


#Basketmatch #BasketDiv2 #Dambasket #PowerWalk #Förkylning #Sjuk #Huskur

Av Malin de Besche - 18 januari 2015 11:40

Idag är det match och då börjar uppladdningen redan på morgonen med en god frukost. Idag slog jag nog rekord i näringsinnehåll i min smoothie. Lite tendenser till förkylning men jag hoppas att det lägger sig så att det inte blir några problem att spela.


 

Min smoothie innehöll:

2dl naturell yoghurt

Juice på 3morötter och 1/5 ananas från råsaftcentrifugen

1 avocado

1 banan

1 msk av mixen ni ser i bilden.


#LaddaFörMatch #Smoothie #Hälsosmoothie #Recept #Basket

Av Malin de Besche - 18 januari 2015 10:36

Något sen men nu är det i varje fall avklarat. Jag har plockat undan julen och passat på att skurat i köket. Perfekt nu när jag hade vilodag. Till kvällen sen mötte jag upp en vän jag inte träffat på länge och vi gick på en trevlig restuaturang på söder.


För ett tag sen fick hag höra att man kunde göra rent ugnen med grönsåpa. Man "smörjer in" ugnen i såpa och sen sätter på den på 100grader. Sen låter man det svalna. Att ingen berättat för mig tidigare hur bra det blir!! Man slipper den hemska fräna lukten och man torkar av ugnen jättelätt. Dessutom väldigt mycker mer mijövänligt. Rekomenderar den starkt som rengöringsmedel.

 

Det blev lite mörkt nu när man plockade bort alla stjärnor och ljusstakar. Ska nog satsa på lite mer ljus bara för att lysa upp i mörkret.


Till kvällen sen åkte jag int till Axela och käkade. Grymt god mat, mysig miljö och helt ok priser. Jag åt pesto och chevrefylld lax med potatiskross. Till efterrätt sorbe i champagne. Mycket gott.

 

Det fördes lite liv bakom oss. Och när jag tittade bak så såg jag att de höll på att ställa upp för fotografering. Då såg jag vem som var huvudpersonen i det där gänget. Jag blev lite Starstucked när jag såg Kungen av Bajenland. :) Lyckades sno åt mig några sekunder för med honom för en selfie.

 


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards