Direktlänk till inlägg 13 augusti 2014

Morgonpass

Av Malin de Besche - 13 augusti 2014 12:35

När det kommer till träning så är jag inte alls någon morgonmänniska. Men eftersom att det inte blev någon träning igår och ikväll kommer jag inte ha tid så kände jag att ville få något gjort på morgonen. Och det gick bra. Vilken rivstart!


Jag klädde bara på mig, åt ett äpple, några nötter och drack juice, innan jag gav mig ut. Jag kände att jag behövde få i mig någonting eftersom att jag alltid vaknar vrålhungrig.

Jag började jogga lite smått och ganska snabbt fick jag lite känningar i sidan av skinkan och ner i låret. Men efter någon kilometer så släppte det. Antar att jag blivit uppvärmd då. Det gjorde ju inte tillräckligt ont för att jag tyckte att det var tvunget att stanna.


Jag sprang till gymmet och körde på i ca 25 minuter. Jag körde igenom alla övningarna där men gjorde även lite varianter på maskinerna. Eftersom att det inte finns någon för marklyft så ställde jag mig och körde det på bröstpressmaskinen. Jag ställde mig på bänken som man normalt ligger på och tog tag i stången och lyfte marklyft. En aning för tätt mellan fötterna, men det gick bra.

 

Jag har flera gånger lyckats få skavsår vid svanskotan när jag kört situps, och jag hade inget med mig som jag skulle kunna lägga under mig för att förhindra detta. Därför körde jag benfällarn på den här. Höll i pinnen där uppe på den lutande och fällde och lyfte benen.

 

Den sista varianten jag körde var att jag körde bakom nacke på "latsdrag-maskinen". Det var bara att vända sig åt andra hållet. :)

Som vanligt körde jag 2 övningar åt gången, 10 reps om 3 set.

Latsdrag

Benböj

Axelpress

Liggande rodd

Bröspress

Benfällarn

Dips (med landning)

Liggande chins

Lats bakom nacke

Marklyft


Jag körde 10 på varje bara för att det skulle gå fort. Jag hade trots allt inte hela dagen på mig. Jag skulle sätta mig och jobba lite också. När jag sedan sprang hem, kände jag ingenting i benet förrän jag precis var hemma, men det var inte mycket att prata om. Bara lite spänningar.


Och galet vad pigg jag kände mig sen. Den här typen av morgonträning kan jag nog allt vänja mig vid. Måste ju bara orka upp först. :)


#Löpning #Utegym #PilegårdTräning #Rehab #Morgonträning

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards