Alla inlägg den 25 augusti 2013

Av Malin de Besche - 25 augusti 2013 22:18

Jag har lyckats ganska bra att hålla mitt löfte om ett friskare år hittills. Men när jag gav det löftet glömde jag att tillägga mitt mest skadefria år. Nu är det dags att börja med träningen igen på allvar, och för att undvika skador är det väl bäst att börja från grunden. Börja längst ner och arbeta sig uppåt, dvs fötterna.


I fredags skulle jag ha åkt ut till Åland, men ett ruskigt migränanfall gjorde att vi sköt på resan. Vi gick upp tidigt igår morse istället så vi kom ut lagom till att solen kommit fram ordentligt. Till kvällen hade vi en liten kräftskiva. MUMS

 

Natten var kall men vi hade en värmekamin som värmde upp luften i vår lilla stuga, och som vanligt sov jag längre än vad jag brukar här ute på Åland. Det är som att man inte vaknar till liv förrän solen är uppe och har börjat värma marken.

Jag hade tagit med träningskläder ifall jag skulle få för mig att ta en runda. Men istället körde jag en barfota träning istället, för att stärka fötterna.

Som tips i boken "Starka fötter" ger det ett antal punkter med goda råd för att stärka fötterna i allmänhet. Och när man är ute på landet är det perfekt underlag för att följa dessa, eftersom att det ska vara ojämnt underlag.

Se vilken natur jag har för mitt ojämna underlag i upp och nerförsbackar.

   

Här gick jag:

  • ... i olika riktningar: framåt, bakåt, åt sidan och i cirklar
  • ... på ojämt underlag, i uppförs- och nerförsbacke
  • ... med aktiv fot, rullade upp från helfot till tå
  • ... baklänges med aktiv fot, från tå till helfot
  • ... i sidled med aktiv fot
  • Sprang i cirklar och åttor, både framåt och bakåt

Jag är något öm i fötterna men det känns bra. Nästa vecka blir det träning på allvar när jag fortsätter uppåt kroppen.

På båtresan hem började jag med planeringen av mina tjejers basketträningar. Är så taggad :) 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards