Direktlänk till inlägg 15 september 2012

Röja, heja, planera, svära

Av Malin de Besche - 15 september 2012 20:47

Idag har jag röjt i min stora röra. Långt ifrån klar men ändå en hel del gjort. Det känns bra. Uppdraget imorgon blir att få till det så pass bra att vi kan ha kalas mitt i flyttröran för min stora kille. Ingen aning om hur många som tänkt komma. Jag får förbereda så gott det går i varje fall.


BasketbollNär klockan tickat på så var det dags att åka iväg till min dotters första match för säsongen. Som alltid blev jag exalterad under match, även om tjejerna inte ens var i närheten av att vinna. Men jag tycker att det är så underbart när de spelar bra basket och kämpar järnet trots att det är omöjligt att jaga ikapp poängen de ligger under med.

De har gjort sådana framsteg och tjejer som inte vågat ta för sig tidigare har tagit flera kliv framåt.

Mindre bra för min hals bara. :/

Efter matchen snackade jag och coacherna om upplägget för ett samarbete mellan våra två lag medan tjejerna bytte om.


Matchen innan tjejernas drog ut så mycket på tiden att jag ansåg det bäst att köpa mat istället. Det skulle bli så sent annars. Så tog en tripp till lokala pizzerian. Avocadosallad till mig och min dotter och Kebabpizza till sonen.

Eftersom att vi inte kunde kolla TV eller hyra film igår tänkte vi kolla på film idag. Men det gick inte att slå in koden. Troligen ändrades PIN-koden när de la upp tjänsten på nytt. Suck!

Efter lite svordomar satte vi på en DVD-film "Soul plane" istället.

 
 
Lisa Arvidsson

Lisa Arvidsson

16 september 2012 15:51

Hej!
Vad bra att det blev ordning på TVn till slut igen i alla fall...
Jag tänkte tipsa om att det säkert är så som du skriver, att det är nya koder efter att tjänsten fick läggas upp på nytt.
Men via Mina sidor kommer du åt att se koderna : )
Antingen om du har ett konto själv sedan tidigare, eller om du loggar in med personnummer och ett av de senaste fakturanumren från Telia.
Så kanske du får tillfälle att hyra den där filmen idag istället?
Ha en fortsatt fin söndag så länge!

//Lisa Arvidsson
Telia kundservice

http://www.telia.se/kontakt

Malin de Besche

16 september 2012 21:24

Tack! Ja, jag fick tag på en kontakt idag faktiskt som tipsade mig om det. Väntar bara på att telefonen ska börja fungera också... :/
Hoppas du haft en bra söndag du med. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards