Direktlänk till inlägg 29 januari 2015

Jag kunde bara inte låta bli

Av Malin de Besche - 29 januari 2015 22:46

Lite jobbigt återigen att kliva upp på morgonen. Seg och tung funderade jag på att strunta i inbjudan, men körde på och tänkte att jag får se hur jag känner när jag kommer fram. Till kvällen var det dags för tjejernas fyspass som avslutades med lite basket.


Seg och inte ordentlig go på morgonen gjorde att jag kom iväg något senare än jag hoppats på då jag skulle förbi H&M på VIP-shopping på morgontimmarna. Det var en inbjudan jag fått att få komma och handla tidigt på morgonen. Men velade länge påvägen till jobbet om jag skulle stanna till och få handla till 20% rabatt. Jag var ju så sent ute. Men när jag kom till avfarten till centrumet så var det som att jag kroppen styrde bilen helt utan hjärnan. Jag hamnade på VIP-shoppingen och lyckades få mig lite mer träningskläder utöver lite smågrejer, jeans och skjorta.

Ett urval:

 

Blev lite sen till jobbet, men nöjd med mina investeringar. Träningslinnet och sport-BHn åkte på till tjejernas basketträning, eller fyspass som vi har på torsdagar.


Tanken var ju att ha tränjigsfritt idag då jag vill smyga på träningen nu efter min praktförkylning. Men när jag höll på att visa vad de skulle göra kunde jag bara inte motstå frestelsen att köra med dom. Först lite uppvärmning med basketbollarna. Ju mer de får träna på dribbling och bollhantering desto bättre.

Sen körde vi stationsträning med en minut på varje innan vi bytte och det var då jag hoppade in och körde med tjejerna. 6 olika övnignar. Vi körde 2 varv.


Squats

Höftlyft 

Burpees med basketboll

 

Armhävningar

  

Utfallssteg med boll över huvudet

 

Plankan med sving

    


Men det kändes bra och det var ju ganska kort tid som jag var med. Sen fick de köra en massa sprinter följt av 1 mot 1 och då tittade jag på. Avslutningsvis körde vi en skottävling och det var tempo lite lägre så det var ganska lungt i varje fall för min del.


#Basketträning #Basket #Fyspass #Stationsträning #träning

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards