Direktlänk till inlägg 17 juli 2013

Plantera och fylla skåpen

Av Malin de Besche - 17 juli 2013 23:07

Kylskåp och skafferi gapade rätt tomma sen vår lilla resa till Norrland. Jag hade fler buskar att plantera och fixa med både bil och utemöbler. Så när jag väl kom iväg för att handla fick det bli Mc Donald's för enkelhetens skull. Men nu har jag skåpen fulla av läckerheter.


Tog en ordentlig sovmorgon idag. Men sen var det bara att sätta fart. Först åkte jag iväg för att köpa mer jord. På vägen ringde jag och bokade tid hos verkstan för att de ska köra en motortvätt på bilen och reda ut vart det läcker olja någonstans. Jag åkte förbi Jysk som ändå var på vägen, för att visa dem bilden på skadan som jag hittade på bordet jag köpte igår. Men jag orkade inte släpa iväg med bordet så jag visade dem bilden jag tagit med kameran.

 

Jag var lite orolig för att det skulle rosta men de sa att det inte var någon fara eftersom att det är aluminium. Utseendemässigt spelade egentligen ingen roll eftersom att det är under bordsskivan. De hade inga fler bord inne så jag fick 3 solcellslampor som kompensation.


När jag kom hem började jag gräva för att starta plantering av buskar, etapp 2. När jag grävt hela förmiddagen gick jag in och värmde på rester av olika slag för oss att äta till lunch. Klockan hade hunnit bli halv 2, men åter man frukost sent så passade det bra med så sen lunch.

Att bära jordsäckar från butiken till bilen, från bilen till altanen och sedan lyfta dem när det är dags att tömma säckarna är ett riktigt styrkepass. Inte så intensivt kanske, men...


När jag sedan var klar åkte jag iväg för att storhandla. Äntligen skulle jag få hem lite frukt och grönsaker, som är det jag saknat mest sedan jag kom hem. Köpte också lite gott av något bättre karaktär, att ha till filmen jag satte mig för att se med mina barn. Jättegott, men kanske en aning dyrt om man skulle köpa hem samma mängd som man får i en vanlig chipspåse.

 

Här har vi Cassavachips och miniriskakor kryddade med basilika och soltorkade tomater. Till detta mineralvatten med smak av smultron.

Cassavchipsen är ett snack från Renée Voltaire som är saltad med havssalt. De var mindre salta än lättsaltatde potatischips, men i övrgit smakade de som chips. Jag har ätit Cassava, eller Cassawa, förut men i en helt annan form. Måste säga att jag föredrar det här sättet faktiskt, som snacks alltså. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards