Direktlänk till inlägg 15 juni 2015

Lite recap

Av Malin de Besche - 15 juni 2015 21:45

Det har gått några dagar sedan sist. Den här helgen har bara "försvunnit". Det började med att jag fyllde år i fredags och jag hann inte riktigt med vare sig träning eller blogg innan det var dags att börja fira. Men sen har jag sett till att fylla träningskvoten i varje fall.


Fredag

Jag var tvungen att jobba något längre än planerat i fredags. Det var ju min födelsedag och jag skulle träffa en fantastisk gammal vän för att gå ut och äta och sen ta oss en sväng om. Det var sommarens första riktiga sommardag. Det var underbart varmt och skulle så fortsätta att vara resten av kvällen med.

Vi var hemma hos mig och drack lite bubbel inna vi gick ut och käka på Thaibåten på Söder. Sedan ut och svira till småtimmarna. Inte mycket till träning, men väldigt många steg på stegräknaren av allt dansande.

 

Lördag

Dagen efter var jag ganska trött med stor sömnbrist i kroppen. Men jag kan aldrig sova länge när jag haft en kväll på stan som dagen innan. Så jag klev upp fixade lite frukost och sen satte jag fart att klippa gräset innan det var dags för lunch.

 

Sen tog jag mig en slappar dag. Jag la mig i min soffa på altanen och lyssnade på musik. Inte mycket mer hände den här dagen.


Söndag

På söndagen var det dags att få igång kroppen igen. Jag gick upp och fixade lite hemma innan jag åkte in till S:t Eriksplan för lite gruppträning med Träning&Mingel.

Vi körde lite löpning som uppvärmning, men tillräckligt lite för att det skulle kännas ok. Sen görde vi väldigt mycket parövningar där vi tränade igenom hela kroppen.

Några av övningarna vi gjorde var:

- Skottkärran

- Stillastående skottkärra där man "tappar" ett ben och man ska försöka hålla kvar benet uppe

- Squats medan man håller varann i händerna

- Enbensquats medan man håller varann i händerna

- Jägarvilan, rygg mot rygg

- Biceps en håller emot medan den andra pressar åt ena hållet och ombytta roller åt andra hållet.

- En står i brygga medan den adra kör dips mot knäna

I övrigt körde vi:

- Grodhopp

- Utfallssteg

- Armhävningar


Efter träningen gick vi till ett Café och käkade lite lunch. Sen var det bara att rusa hem, duscha, handla, städa och plocka upp mormor vid bussen, innan resten av släkten skulle komma och fira mig.

Mycket fick bli klart när gästerna var på plats. Men det gick ganska bra i varje fall. Jag bjöd bla på rabarberpaj från min egna odling.

Jag var lite orolig att jag varit lite för oförsiktig under träningpasset för jag hade ont i ryggen. Musklerna var helt slut och jag tror inte att jag satt helt bra vare sig på cafét eller under kalaset. Men idag känns det mycket bättre.


Måndag

Åkte iväg till jobbet och hela dagen kände jag att jag ligger efter med sömnen. Men med lite vilja tar man sig igenom en arbetsdag i varje fall. Trött som sjutton ville jag egentligen inte göra någonting efter jobbet. Men min dotter peppade mig att ta mig ut med henne. Hon ville att jag skulle visa henne hur man kör i utegymmet. Hon gick med på att köra mitt gåspringpass.

Stockarna är något i överkant för vad hon klarar så vi körde ett något lättare pass. Samma som jag kör normalt, men hon körde lite färre reps på vissa och vi körde bara varje övning 2 gånger.

Hon fick någon form av kramp på hemvägen så hon valde att bara gå. Så jag sprang lite fram och tillbaka under springintervallerna. Jobbigt som sjutton med träningsvärk från dagen innan, men vi tog oss runt och hem

 

Efter passet fick jag ruskig huvudvärk och ett illamående som gjorde att jag kände mig rejält sjuk. Men med en huvudvärkstablett, lite te och vila så la sig både illamåendet och huvudvärken.

Nu ska jag se till att få tillräckligt med sömn för att vara extra pigg och skärpt imorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards