Alla inlägg den 9 april 2013

Av Malin de Besche - 9 april 2013 22:52

Idag var det dags för ett testpass med de nya skorna. Skulle det göra någon skillnad att springa i de nya skorna, eller är det för tidigt? Jag kände av benet lite under dagen. Inte ont, men jag kände att här gör det ont om jag springer.


Jag kände när jag promenerade lite raskt i mina stövlar att jag har punkter som gör ont när jag springer. Så jag kände liksom inte av själva smärtan. Och raskt var jag tvungen att gå eftersom att jag kom iväg lite senare. Det resulterade i att jag inte hann laga någon mat innan det var dags att ila iväg till mina tjejers basketträning.

Satte på mig löparskorna när jag åkte iväg till baskethallen.

 

Jag hade inga som helst känningar under hela tjejerna träning. Jag utövade inte mycket mer än när jag visade övningar så jag belastade benet ganska marginellt.


Efter tjejerna träning körde jag bort till hallen där min dotter tränade friidrott. Där ställde jag bilen för att köra en liten löparrunda. Redan efter drygt 1 kilometer fick jag känningar i benet. Men det är inte hela benet längre utan Värk i vänster benpunktvis. Vet inte om det är positivt eller inte. Men nu kommer jag att vila benet ett par dagar, så får vi se om det blir bättre. Jag ska försöka komma ihåg att strecha en del dessa dagar.


Jag lyckades ta mig runt ca 3,6km som jag blandade med lite gång och stooooora rörelser. Bara för att det gjorde ont.

Vartannat steg gjorde jag högt knä. Sedan gick jag över till att ta väldigt långa steg. Jag varnvade detta med lätt jogg och vanliga gång. Det är på dessa punkter jag får ont när jag springer.


Jag tog mig runt på 23:15, sen fick jag nog. Det är nog ett par dagars vila som gäller nu.


Suck! Inte alls kul. Jag som varit (och är) så taggad att jobba mot 45 minuters gränsen.


Det är alldeles för tidigt att döma ut de nya skorna. Och antagligen gav jag mig ut alldeles för tidigt för att kunna sätta fingret på att det var de gamla skorna som var orsaken till värken från början.


Jag ser det som ett litet bakslag, men det sänker mig inte. Snart är kag tillbaka.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards