Direktlänk till inlägg 20 januari 2013

Jämn match i Nacka sporthall

Av Malin de Besche - 20 januari 2013 21:52

Det var en jämn och vi spelade riktigt bra. En match med bra lagspel och bra stämning i och mellan lagen. Skuru hade en spelare som lyckades hålla riktigt högt tempo matchen igenom. Imponerande. Mot slutet av matchen blev det lite för spännande då matchen hade kunnat avgöras på straffar.


När jag hade bytt om och väntade in att matchen innan skulle sluta kände jag mig lite skakig. Som när man druckit massa kaffe men utan att äta. Visst hade jag druckit kaffe, men jag åt ordentligt hela dagen. Dessutom satt jag och gäspade där på läktarn medan jag kollade på några tonårskillar spela en fartfylld match. Blev förundrad över en del domslut som den ena domarn tog. Han blåste foul på situationer som inte borde ha varit och missade flera andra.


Det behövdes en uppvärmning för att tröttheten skulle försvinna. Att få upp pulsen lite var precis vad jag behövde trots att det gjorde lite ont innan (den typ av "smärta" man känner när man är trött och man måste röra på sig).

BasketbollOch när det var dags att starta matchen hade jag piggnat till på ett sätt som gjorde att jag kände mig taggad. Mina skott ville sig inte riktigt, men ett par pinnar lyckades jag peta i. I övrigt en riktigt rolig match för vi fick igång ett lagspel större delen av matchen även om passarna i vissa fall, pga av stress hade kunnat vara bättre.

Men med högt tempo, bra returer och snabba uppspel gjorde vi ändå en grym match. Vi spelade jämnt hela tiden, lite för jämnt mot slutet.

Samma domare som dömde matchen innan började göra samma konstiga domslut i vår match och tyvärr var det inte till vår fördel. Jag blev utfoulad och humöret var inte det bästa då jag kände att 2 av dem var helt felaktiga. När jag gick av planen kände jag mig arg. I slutminuten kunde matchen ha avgjorts. Tjejen i Skuru som hela matchen satt 100% av sina straffar missade nu en. Vi ledde med en poäng och var tvugna att ha is i magen och göra avslut med så knapp tid att de inte skulle hinna göra ett anfall. Det lyckades vi med och vann med endast 1 poäng.

I god sportsanda gladdes vi åt vinsten och tackade Skuru, domarna, sek och publik, även om den på våra matcher är ganska liten skara. Skuru gjorde också en bra match med schyst spel. Vreden hade vid det här laget runnit av mig.

Det var en skön vinst, en vinst vi behövde då det gick lite si sådär precis före jul.


Efter en dusch åkte jag hem och konstaterade att det skulle bli en sen middag. Jag tycker att det är optimalt att spela vid 14-tiden. Då hinner man äta lunch innan, smälta maten och komma hem hyfsat för att göra middag. Men man får planera med lite mellanmål, helt enkelt.


Idag blev det lamfärsbiffar och melonsallad med fetaost. I fitness står det att det är optimal mat efter träning. :)

Medan jag stod och stekte biffarna pratade jag i telefon med min gamla tränare från tiden jag spelade i flicklag. Vi kommer att få samarbeta på våra tisdagsträningar då han ska hoppa in i 99-laget. Jättekul!


Nu är jag toktrött och redo för sängen. Sådär härligt trött. God natt!

 
 
josefine

josefine

21 januari 2013 19:34

hej :)
ville bara kika in och önska en bra dag! :)

http://missjosefiine.wordpress.com

Malin de Besche

21 januari 2013 22:23

Hej!
Tack detsamma! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards