Alla inlägg den 17 mars 2016

Av Malin de Besche - 17 mars 2016 22:59

I morse var det dags för en check up hos sjukgymnasten. Därför valde jag att jobba hemma idag. Har bara känt mig bättre i kroppen med tiden. Men idag gick något fel, och det var efter mitt besök hos sjukgymnasten. Typiskt!


Det var lite skönt att få sovmorgon i morse eftersom att jag skulle hålla mig på samma sida av stan och inte sätta mig i trafiken. Så när jag var redo åkte jag till sjukgymnasten. Den här gången skulle jag inte få någon behandling, utan han skulle se hur jag gör mina övningar och om det är några som vi ska justera.

1. Övningarna på pilatesbollen när jag ska dra ut benet i sidled för att ändra tyngdpunkten så ska jag fokucera mer på att hälla höfterna helt stilla istället för att dra långt ut i sidan. När jag är i ytterläget, tenderar jag att kompensera genom att vinkla höften lite så att det blir enklare att föra benet långt ut.

2. Höftlyftet på pilatesbollen så ska jag fortsätta med idraget med 2 ben för att säkerställa att jag får upp höften tillräckligt högt.

3. Sidohöftlyftet ska jag dippa höften mellan varje "stjärna" för att få övningen mer dynamisk

  

Ingen större skillnad på bendragen och hoppen. Men hör gick något fel när jag skulle visa hoppen. Torligen för att jag gjorde övningen i bara strumplesten så fick jag lite känningar i ryggen. När jag kom hem sen för att fortsätta jobba så gjorde jag det i soffan. Det tror jag var det som satte spiken i ryggen så att säga. Jag fick riktigt ont så jag fick ta fram mina gamla ryggövningar för att överhuvudtaget skulle kunna åka och träna.


Jag hade fortfarande ont när jag klev på mattan men bestämde mig för att träningen var något bra för ryggen. Och det var det. Det kändes redan bättre när jag klev av mattan igen.

Idag körde vi stationsträning där vi skulle varva 2 övningar under 5 minuter.

Station 1:

#Gå med händerna ut i en planka, göra en armhävning och vandra tillbaka - 10st

#Maghjul

Station 2:

#Armhävning på mewdicinboll, rulla, armhävning, rulla tillbaka - 10st

#Kasta medcinboll in i tjockmatta

Station 3:

#Sparka och knäa in i mitsar. Detta gör man 2 och 2 under de 5 minutrarna. Efter 2 sparkar och 2 knä med vardera ben så är det partnerns tur.

Station 4:

#Marklyft hoppa över skivstång, stråla, hoppa över 2 gånger - 5st

#SlängaMedTjockaRep

Station 5:

#Hoppa upp på bounceball hållandes i en liggande slagsäck, gå ner i djup knäböj, sätta ett knä på säken och boxa, hoppa över till andra sidan med andra knät och boxa 2 gånger - 10st

#Situps med en kettlebell på magen som man gör en axelpress på i uppsittande läge.


Mellan varje station körde vi burpees under 20 sekunder. Avslutningsvis fick alla hitta på en styrkeövning. Sen var det dags för gruppfoto.

 

Det kändes en aning bättre i ryggen men jag hoppas att det blir helt bra till imorgon. Tufft pass idag. Övningen med att sparka i mitsar var sjukt jobbigt. Jag har aldrig kört med någon som är så stark som Maria (stående tjejen i grön tröja). Det är jobbigare än vad man tror att står och hålla i mitsarna.

Nu är det dags att sova.

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se