Alla inlägg den 1 september 2015

Av Malin de Besche - 1 september 2015 21:47

Jag har varit så duktig nu och lyckats matplanera för hela veckan. Matplaneringen är viktig för att kunna hålla en bra kost. Riktigt nöjd och den kommer att hjälpa mig äta bra vilket kan vara bra efter senaste tidens kostintag. Men så kommer sådana här dagar då man mer får tänka mer på själen.


Igår gjorde jag en röd hummus. En god nyttig och väldigt enkel röra som går att använda till många rätter. Jag använde den igår till kyckling och  idag hade jag den till inkokt lax.

 

Röd hummus

7-800g kikärtor

Saft från 1 citron

1 tsk salt

2 msk olja

3 dl Ajvar


Detta är bara att mixa ihop med en mixer. Jag tog av min egna ajvar som jag gjort sedan tidigare.

Den inkokta laxen är också väldigt lätt.

Man kokar ihop en lag i ca 5-10 min, låter laxen koka med 2 minuter och sen ställer kastrullen åt sidan och låter laxen bli klar i de varma vattnet.


Lagen är gjord på:

8 dl vatten

1/2 dl ättikssprit

5 vitpepparkorn

5 kryddpepparkorn

1 gul lök i skivor

1 msk salt


Efter laxen åkte jag till en kompis för att fira henne på hennes födelsedag. Hennes dotter hade bakat. Inte fullt lika nyttigt som maten, men gjorde verkligen gott för själen och smaklökarna.

Kladdkaka och tårta.

 


#NyttigRöra #EnkelMat #Födelsedagsfika #Tårta

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards