Alla inlägg den 10 juni 2014

Av Malin de Besche - 10 juni 2014 20:54

Min vad har stelnat till ordentligt. Det är inte alls skönt att dra den över foam rollern. Tar man på den känns det som en sten i benet. Är det 2 dagars rejäl fys som är skurken till min sten i vaden? Kanske, eller i varje fall det utlösande.


Igår efter middagen åkte jag till baskethallen för egen basketträning. Vi körde endast halva tiden i hallen. Sen sprang vi bort till en idrottplats som ligger som i en grop, där vi sedan skulle köra fys. Många härliga backar där som vi fick jobba med mycket ben i.

Först sprang vi upp för backen på ca 40 meter med en lutning på någonstans mellan 50 och 55 graders lutning (uppskattnignsvis). Sedan körde vi lugn jogg ner för den flacka vägen ner igen.

Denna backe kämpade vi med i 3 varv som uppvärmning. Sedan fick vi kämpa på i 8 varv.

 

Sedan fick vi gå utfallssteg baklänges upp för backen, promenad ner och sedan upp igen, tre gånger.

Därefter körde vi lite jämfotahopp i skateparken. Efter ca 30 minuters fys fick vi jogga tillbaka till baskethallen.


Av lite olika anledningar fick jag väldigt lite sömn i natt, men jag kände mig ändå ganska pigg. Och det första jag gjorde när jag kom till jobbet var att slinka in på massagen. Först körde hon lite laser på mina ben och på ena axeln och sedan fick jag välbehövlig massage på rygg och axlar. Jag hade blivit öm.

  

Det var så skönt och på de 20 minuterna hann jag nästan somna.


Men sen var det bara att kliva upp och utföra sitt dagsverke.


Efter en lång dag kom Jessika. Det var dags att köra ett träningspass nere i gymet. Det är skolavslutningstider och sommarväder vilket gjorde att vi fick gymet nästan för oss själva.

Jag måste säga att Jessika är grym på att sätta ihop och anpassa övningarna till olika nivåer och dagsform. Och hon körde med mig så jag fick svettas rejält. Vi körde 2 varv med 40 sekunder på varje station.

Station 1: Löpbandet i hyfsat hög fart

Station 2: Armhävning med klapp (Inte helt lätt, jag hade svårt att hålla rak kropp och putade med rumpan varje gång jag skulle upp i en klapp.

Station 3: Växelvis lyfta höger arm tillsammans med vänter ben liggandes på pilatesboll

Station 4: Liggandes i en bänkpress och hållandes i skivstång, höja och sänka benen. Uppåtläget lyfter man höften och riktar fötterna mot taket innan man sänker benen igen.

Station 5: 20 sekunders "stepup" på bänk i knähöjd för att sedan de följande 20 sekundrarna sätta händerna i ena änden av bänken och samtidigt hoppa fram och tillbaka över bänken.

Station 6: Med hantel, knäböj med axelpress

Station 7: Utfallssteg med kick (Sjunk ner i utfallsteg, explosivt upp och kicka framåt)

 

(Andra varvet körde jag höftlyft på golet med ett ben i luften)

Station 8: Dra i gummiband med höga armbågar, sänkta axlar och vrida med i bålen. (Tempo)

 

Station 9: Benspark i maskin

Station 10: Medicinboll över huvudet liggandes för att sedan i tempo sitta upp och föra bollen mellan fötterna, fram och tillbaka.

Avslutade på löpbandet igen med lite högre fart.


När vi gjort våra 2 varv körde vi 4x25 armhävningar och 4x25 situps. Första set armhävningar körde jag på fötterna, men sen var jag så slut så det fick bli på knäna. Vi varvade armhävningar och situps.


Det var efter det här passet som jag fick min "sten i vaden". Så när jag kom hem så blev det ett par varv med foam rollern. Aj aj aj, min sten gör ont. Lite Voltaren och godnatt på det då.

 


#Styrka #Fys #Träning #backträning #Kondition #Gym

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se