Alla inlägg den 15 juni 2013

Av Malin de Besche - 15 juni 2013 21:56

Framåt kvällen idag kändes ryggen mycket bättre och jag fick lusten att ge mig ut på ett lättare träningspass. Längtan efter träning är stor, man vill så mycket mer än vad kroppen klarar av. Men just på grund av detta höll jag mig på en lätt nivå.


Ryggen var rak och jag kände mig rörlig. Inget inplanerat till kvällen efter Bajenmatchen på TV som jag kollade på tillsammans med barnen. (Äntligen en vinnst) Så jag bestämde mig för att testa benet lite, och ryggen. Jag började med att gå ner till spåret för att undvika att springa på asfalt. Det blev en promenad på ca 1,5km. När jag kommit fram till spåret så varavde jagjogg och gång. Jag joggade 1 minut och gick 2. Det kändes bra i 1,5km, men sen började det kännas i benen på samma ställen som tidigare i våras. Smalbenet, i en remsa på vadens början strax under knäväcket som sträcker sig till framsida ben, samt i en punkt precis under rumpan (typ vid sittbenet).

 

Efter 30 sekunder på sista minuten började det kännas ordentligt och när minuten var slut kände jag att det gjorde så ont att jag inte hade kunnat fortsätta. Men det var helt ok att promenera hem sen. Totalt gång/jogg blev ca 5km. Jag kände varje gång jag påbörjade en jogg att kroppen inte var van och jag kände hur mycket stöd man har av magen. Ryggen kändes skör men ok och benen var lika illa som sist jag sprang. Suck, hoppas verkligen inte att detta är slutet på min "löparkarriär", för vem är man då liksom?

Av Malin de Besche - 15 juni 2013 18:38

Storyn med min rygg fortsätter. Man kan säga att det svänger en del om min rygg status. När jag vaknar på morgonen är det oftast som bäst, men under dagen kan det gå åter vilket håll som helst. Det är tröttsamt att inte veta vart man är påväg. Skönt att for bort tankarna från ryggen idag.


På morgonen har jag inte alls ont. Men det går ganska fort så blir man påmind om läget. Jag började dagen med mina stretchövningar. Sedan gick jag ner och gjorde en smoothie på 1/2 liter jordgubbar, 2 bananer, 2dl yoghurt och 1dl apelsinjuice. Jag toppade med kokosflarn och chiafrön.

 

När höften är på sniskan påverkar det även resten av ryggen. Det spänner rejält i ryggfiléerna. Det går som ilningar genom kroppen när man trycker på dessa spända "strängar".

Men idag var jag tillräckligt bra för att klara av att plocka lite hemma och dammsuga. :) Till lunch svängde jag ihop en pastasallad med lite blandad sallad, 1 röd paprika, 2 tomater, 200 g fiberpasta, 1 1/2 burk tonfisk och lite pesto på soltorkade tomater. Går jättefort och är jätteenkelt.


Därefter gick jag och sonen till centrum för att hämta ett paket på posten. Vi promenerade bara för att jag skulle få röra på mig. Och det kändes riktigt bra. När jag sedan kollade mig i spegeln så såg jag ganska rak ut igen. Klädde om för att gå på årets coachavslutning som klubben bjuder på som tack för säsongen.


Vi kollade in Sveriges inledande match i Basket EM mot Italien, på Oleary's. En galet spännande match där Italien och Sverige om vartannat tog ledningen. Och det var aldrig många poäng som skiljde. Sverige gjorde generellt en bra match. De kom ofta till avslut men satte inte bollarna. Det hade kunnat vara många snygga mål, med grymt spel, men så ville inte den där lilla bollen gå i. Det var sju sekunder kvar när Sverige fick straffkast och ställningen var 64-62. Frida Eldebrink satte det första skottet, men missade det andra. Ställningen var alltså 64-63 när hon blockerades när det var endast 3 sekunder kvar. Satan vad spännande det var. Nu sätter det lite större press på dem på kommande matcher.

 

Här är delar av gänget som tar sommaruppehåll och ser fram emot en ny säsong i höst.

 

Ryggen är fortfarande ok trots hämska stola. Men jag satt bara medan jag åt och drack kaffe. Resten av tiden stod jag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards