Alla inlägg den 23 mars 2013

Av Malin de Besche - 23 mars 2013 19:18

Säsongens sista match är till ända och jag känner vemod. Inga fler matcher och jag är inte helt säker på att vi har ett lag nästa år. Jag kommer dock att ha lite mer tid till annan typ av träning nu, och förhoppningsvis har vi spelare nog även nästa år.



Det hade varit skönt att avsluta säsongen med en seger. Men tyvärr var Eagles det bättre laget idag. Jag kände    redan under uppvärmningen att jag inte var i min normala form. Jag kände att jag inte alls hade samma ork. Men sedan under matchen orkar man mirakulöst nog springa i varje fall.


Eagles hade inte jättehögt tempo och det var inte så svårt att gå igenom deras försvar, men vi lyckades ändå inte alltid med våra avslut. Ibland stressade vi och passade bort bollen. Basket handlar mycket om tajming och att vara på rätt ställe vid rätt tidpunkt. Där misslyckades vi idag. Utblockeringarna började fungera först efter andra halvlek och våra försök att pressa gick inte alls. Sådant spel är effektivt om man vill stjäla bollar, men då måste alla vara på tå, och så var det inte idag.


Men det var ett bra lag vi förlorade mot. Nu är det dags att ladda om för Premiärmilen imorgon. Så efter en god middag med lammfärsbiffar, grönsaker i ugn och tsatsiki blir det lite film och sen i säng så att jag orkar mig runt Djurgården imorgon.

Av Malin de Besche - 23 mars 2013 11:13

Idag är det match och det är dags att se om jag har hälsan så pass i behåll att jag klarar en hel match. Går det bra idag håller jag kanske för imorgon med. För att öka chanserna måste man äta en bra frukost och idag provade jag något nytt.


Jag hade läst om chokladbollsgröt tidigare och var nyfiken på att prova det. Receptet finns på ett gäng bloggar så jag har gjort en kombo av alla och gjort mitt egna. Detta är gjort för 3 personer.

Chokladbollsgröt i ugn  

3dl havregrynsgröt

4 msk kokosmjöl

3 msk kakao

3 tsk bakpulver

lite salt

3 äggvitor

6 msk kaffe

1,4 dl mjölk

2 mosade bananer


Blanda alla torra ingredienser. Blanda ner kaffe och mjölk och därefter äggvitan. Rör ner bananen och häll över i en smord form (Jag använde kokosolja). Sätt i i ugnen på 225gr i 15-20min

Gröt i ugn med hallonkesella  

Till detta rörde jag ihop kesella och lite hallon. Detta och en grapefrukt räckte mer än väl till frukost.

Grapefrukt  

Nu är jag laddad för match. Ska bara komma på någon bra lunch som bygger vidare på formen. :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards