Direktlänk till inlägg 29 augusti 2012

Bättre sömn av träning

Av Malin de Besche - 29 augusti 2012 23:17

Sitter nu i soffan och ser på invigningen av Paralympics och känner hur tröttheten börjar komma över mig. Jag har haft en riktigt bra basketträning idag då coachen är tillbaka. :) Ganska stor skillnad mot när vi kör själva.

Det var tufft bitvis, men jag hade nog kunnat pressa en hel del till. Men de flesta har inte tränat under sommaren som jag så de kommer väl ikapp lite senare under säsongen. :)

Men jag gillar att han vill satsa en hel del på fys för att få oss starkare och orka mer.John Blund

När man kommer hem efter en sen träning så känner man sig riktigt pigg och det är omöjligt att gå att lägga sig. Men när man suttit ner ett tag så kommer tröttheten som ett trollslag och man kan somna omgående.

Man sover riktigt bra efter träning också tycker jag. Det är bästa sömnen, men tyvärr blir den lite för kort oftast då man måste vänta in trollslaget.


På träningen som var det tuffaste var när vi körde ett set med "negativa armhävningar", sit ups, rygglyft, knäböj och burpees. Detta körde vi 3 varv och efter mina sista burpees var jag ganska mör.

Passade på att fråga min coach om tips för att klara av min chin som jag ska klara till årsskiftet. Då var det såklart lite maskiner på gymet. Men något som man kan göra utanför gymet är "negativa chins" Negativ i dessa sammanhang är att man håller emot istället för att pressa. Så det jag ska göra är allt så att hoppa upp så att jag kommer upp i en chin (eller nästan) och sedan håller emot och går sakta ner.

Så nu blir det några sådan varje dag tror jag.


Innan min träning hade jag säsongens första basketträning för flickor födda 00 och 01. Eftersom att jag inte lykats få ut nycklarna än så körde vi utomhusträning. Rätt kul faktistkt även om utrymmet blev begränsat.


Imorgon ska jag komma igång med löpträningen igen på allvar är tanken. Men nu en riktigt skön sömn.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards