Alla inlägg den 5 augusti 2012

Av Malin de Besche - 5 augusti 2012 10:50

Kollade i skafferiet i morse när det var dags att plocka fram frukosten och hittade Spirulinan. Det är en alg som innehåller alla möjliga nyttigheter.  Det är en microalg som har en sammansättning av naturliga vitaminer, mineraler, fytoämnen, antioxidanter, karotenoider, aminosyror och fettsyror.

Jag kollade på datumet och såg att den går ut i september!!!

SpirulinaInsåg att jag måste börja använda detta superpulver. Jag köte det för ca 100-lappen, en burk på 100g. Rätt onödigt att kasta dem i sjön. Jag har använt spriulinan 2 gånger tidigare.

Den lockar ju inte jättemycket då den luktar fiskmat, men man känner inte av det när man blandar det i en smothie.

Därför testade jag nu att ha i det i min naturella yoghurt. Man fick en svag aning av denna fiskmatsdmak så jag blandade i lite honung, jordgubbar och min hemmagjorda müsli.

Eftersom att jag så sällan använder det så kommer jag nog inte att köpa mer sen. Det är alldeles för kort datum för att det ska passa mig. När jag läser på den så ser jag att jag inte alls har följt rekomendationerna.

Startdos (vecka 1) 1/5 tsk

Underhållsdos 1 tsk

Optimal dos 3 tsk

Jag har ju bara tagit en tsk per gång med låååånga mellanrum. :P

Men nu fick jag mig en rejält nyttig frukost och en färgglad sådan.

 

Grön youhurt, röda jordgubbar, gul honung och blandade färger på müslin. :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards