Alla inlägg den 9 maj 2016

Av Malin de Besche - 9 maj 2016 21:58

Efter en dryg vecka med influensa är det äntligen dags att sakta men säkert att återgå till verkligheten. Jag är fortfarande inte helt återställd, men jag kände mig tillräckligt stark för att återgå till jobbet. Sen återstår det att se hur snat jag kan börja träna igen.


Jag hostar fortfarande och det är lite jobbigt att andas. Men redan igår kände jag mig tillräckligt stark att åka in till stan för att hämta upp min dotter vid tåget. Hon hade tillringat en långhelg i Göteborg för Göteborg Basket Festival. Fick sedan en god natts sömn och kände att det var dags att göra come back på jobbet.

Det var mycket att ta igen så jag satt och jobbade sent idag. Jag åkte hem fixade middag och sen drog jag på mig löparskorna och drog iväg på en 40minuters promenad.

På grund av hostan så var det lite tungt i början men sen blev det lite enklare. Jag höll ett så högt tempo som jag kände var ok, inte jätte högt alltså.

Fantastiskt vackert nu när det börjar bli lite varmare och ett perfekt sätt att få in lite rörelse efter influensa tiden.

 

Detta blir nog det sätt jag får motionera på den här veckan. Det gäller att skynda långsamt så att jag inte drar på mig något nytt eller påfrestar kroppen mer än vad den klarar av.


#PW #powerwalk #TillbakaTillFormen #efterInfluensan #SkyndaLångsamt #RunKeeper

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards