Direktlänk till inlägg 10 april 2016

Hälsosammare val

Av Malin de Besche - 10 april 2016 22:10

Att resa mycket i jobbet är ganska påfrestande. Då kan man behöva en helg med bara lugn och återhämtning med hög mysfaktor. Att skapa mysfaktor innebär ofta snacks. De mesta man kan köpa är energirikt och ganska näringsfattigt, men det behöver inte vara så.


Direkt när jag kom hem från Köpenhamn så tog jag mig hem käkade med barnen och åkte sen till en kompis för lite mingel. Vi drack bubbel och åt snacks. Jag fullkomligt älskar chips och brukar kunna sluka denna läckerhet. Men det var inte favoritchipsen och kanske var det just det som gjorde att jag klarade att hålla igen lite. Man kan säga att det minglet var mest häslosamt för själen.

Dagen därpå tog jag det lugnt hemma innan jag tog mig till min dotters basketmatch. Ingen höjdare spelmässigt av något av lagen till en början. Men de hottade upp sig och det blev lite väl spännande innan de tillslut vann med 3 poäng. Därefter gav jag mig ut på en 20 minuters löparrunda. Det gick riktigt bra och jag kunde dra på lite grann utan att känna något speciellt i kroppen. Det blev ett tempo på 5:24/km

När jag samlat ihop 3,8km under mina 20min så stängde jag av Runkeeper och promenerade resten av vägen hem.

Måltiderna hade fått en viss förskjutning eftersom att jag tagit mig en sovmorgon. Så middagen uteblev och när jag skulle fixa lite mys med barnen så valde jag ett bättre substitut av middagen än vad snacks är.

Jag skar grönsaker och gjorde 2 dippsåser baserat på turkisk yoghurt. (Fast jag smög in lite nachoships)

 

Drycken fick bli juice och vatten. Detta käkade vi medan vi kollade på gladiatorerna.


I fredags så blev det ingen träning och idag så hade jag ytterligare en vilodag bara för att hinna med allt. Började med lite lyxfrukost med bananpannkaka och lite frukt vilket fick bli en brunch innan jag satte fart.

 

Jag åkte och bytte till sommar däck och städade och sen åkte jag iväg och träffade en kompis på en promenad i skogen med hennes hund och avslutade med en tidig middag . Skönt med en lång dag i solskenet och trevlig umgänge.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards