Alla inlägg den 22 mars 2015

Av Malin de Besche - 22 mars 2015 21:26

Jag vaknade med en rygg som var galet stel. Det var som att jag inte hade gjort några ryggövningar överhuvudtaget. Trög start när det känns som att man inte kan röra sig fritt. Med ett långsamt tempo startar jag dagen.


Jag plockade ihop lite frukost. Men innan jag satte mig för att äta så kände jag ett behov av att köra mina bakåtböjningar. Det var svårt. Det gick trögt. Jag var tvungen att lägga mig och "vänja" ryggen genom att ligga på mage och stödja på underarmarna. Efter ett tag kunde jag köra bakåtböjningarna. Jag provade även att göra lite "snea bakåtböjningar" som jag fått tips om av den sjukgymnast som jag gick till för 3 år sen. Jag mötte henne i baskethallen igår och vi pratade då lite om min rygg.


Efter ett par timmar tog jag tag i min "rehablöpning". Jag har bestämt mig för att påbörja ett program för att kunna springa snart. Jag måste ju kunna springa till maj när det är dags för Tough Viking. Dagens pass bestod av följande:

5 minuters Power Walk som uppvärmning

6x1 minuters springa. 1 minuts gång mellan gångerna

10 minuters Power Walk


När jag kom hem sen körde jag ett litet cirkelfys med några få övningar i 2 varv.

20 st Knäböj med axelress

20 st drag stående rodd med hantlar

20 st burpees med medicinboll och axelpress

3x10/ben höftlyft mot soffans armstöd

10 bakåtböjningar där jag bara har en rak arm x2

3x10 kickar med gummiband

 

Här gör jag burpee med basketboll likt jag gjorde idag fast med medicinboll


När jag käkat luch och hjälp min dotter med matteläxan gick jag till centrum och mötte upp ett par kompisar för en fika och lite häng i centrum. Handlade lite och promenerade tillbaka hem igen.

Bra med rörelse för en söndag i ett ganska lungt tempo.


#Rehablöpning #Skadefri2015 #SnartSkadefri #Cirkelfys #StärkaKroppen

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards