Direktlänk till inlägg 12 januari 2015

Från smärta till smärta

Av Malin de Besche - 12 januari 2015 23:27

Jag behöver en helrenovering. Den ena åkomman avlöser den andra. Natten har varit en ren plåga och när jag vaknade kände jag mig stelare än någonsin. Från skuldror till nacke hade nog alla muskler där emellan dragit ihop sig.


När jag vaknade i morse var jag tokstel. Jag hade använt min massageboll en del innan jag somande och även en stund på morgonen. Men det kändes som att det bara inte ville släppa.


Jag placerade den runt skulderbladet under mig i sängen för att få ett rejält tryck. Sen lät jag bollen vandra upp mot nacken. Det kändes som spänningen släppte just då, men kort därefter var det som jag inte tryckt någonting på min stela skuldra.


Det var en plåga att försöka sitta och jobba, men jag försökte i varje fall att röra mig en del. Jag insåg att jag behövde värme.


Men jag har ju ingen sådan där vetekudde. Bara min eldyna, men jag hade inga uttag ledigt tillräckligt nära där jag satt och arbetade. Då fanns det bara kvar att göra min egna värmekudde.


Jag gick in i tvättstugan och letade rätt på en singelstrumpa. Tuvärr bara en barnstrumpa, men det fick gå. Jag hade inte så mycket att fylla den med i varje fall. Jag fyllde strumpan med det lilla ris jag hade hemma, knöt ihop den och la in i ugnen.

 

När den fått ligga där ett tag och blivit varm la jag strumpan på axeln och lät den ligga där en stund innan jag flyttade runt den där jag kände att jag behövde.

Ibland blev den riktigt het och var svår att låta ligga direkt mot huden. Men efter ett tag kändes det bra, men bara så länge musklerna var uppvärmda.


Sen åkte jag till baskethallen för att hålla träning med mina tjejer. Men först smörjde jag in nacken och axel med lite Voltaren. Det var ganska svårt att instruera och visa när jag kände att jag inte kunde röra mig fritt. Men jag kämpade på och det gick ju ganska bra i varje fall.


Därefter körde jag min egna träning. Till en början var det inte kul att vara jag. Jag bestämde mig för att jag skulle försöka glömma det onda och bara köra på. Jag glömde inte bort det helt, men det blev lättare och lättare under träningen. Men då kom magvärken. Men som sagt jag hade bestämt mig för att låtsas att jag inte hade ont så jag körde på. Det var svårt iblande med min inbillning, speciellt vid plötsliga rörelser.

Efter träningen kändes axeln ganska bra, men magen gjorde uppror.

Jag tror att axeln, skuldorna och nacken fick den rörelse som behövdes under träningen.


 Delst så springer man så att man får ordentligt flöde på blodet. Och sen sträcker väldigt mycket på sig.

När man hoppar

När man skjuter (Det är ju rätt hand också)

Vid returtagning

Vid passar



När jag kom hem ställde jag mig i en varm dusch och för att få bukt på magvärken. När jag lyckats få i mig lite te, en morot och ett par hårda mackor med Philadelphia så kunde jag känna hur magvärken "fejdade ut" och hur nacken stelnade till lite. Men långt mycket bättre än tidigare.


Imorgon är massören på jobbet. Jag kan bara hoppas att det finns någon tid kvar. Nu ska jag bara överleva natten. Men den här natten lår bli bra mycket lättare än den förra.


#Basket #Smärta #SmärtaAxlarNacka #Stel #Rehab #Behandling #Magproblem #Träning  

 
 
Ingen bild

evelina

13 januari 2015 00:25

Stress din kropp regerar på stress. ....lyssna på din kropp ♡

Malin de Besche

13 januari 2015 10:50

Ja dels det i kombination av fel hållning vid skrivbordet säkert.
Jag kanske ska bli duktigare på att lyssna på kroppen. Bara det att jag är allergisk mot gnäll och stänger därför av när jag märker att det är på gång. I det här fallet från min kropp. ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards