Direktlänk till inlägg 22 april 2014

Kickstart

Av Malin de Besche - 22 april 2014 21:03

Det är verkligen en förmån att kunna träna på sin arbetsplats. Man spar tid och man kan se till att träningen verkligen blir av, eftersom att man inte kommer hem och soffar till sig. Att jag sedan har en fantastisk kollega som är grym på att peppa och inspirera gör ju det hela ännu bättre.


Just nu är jag i ett flow där jag inte behöver så himla mycket motivation tillskjuten för att få till någon träning. Men jag tror nog att jag behöver lite pepp för att pressa mig. Det är så lätt att man hamnar i någon form av bekvämlighetslunk i träningen. I Basketen har jag ju laget och alla de tävlingsmoment man har där, men det är väldigt mycket pauser och jag känner mig sällan helt slut. När det kommer till löpningen är jag fortfarande lite försiktig efter löparknät som allt mer gör sig mindre påmind. (Jag är påväg att bli hel!) Men det gör att jag lätt hamnar i en lunk istället för att utmana mig.


Nu är jag ju anmäld till Tough Viking den 30 augusti tillsammans med några kollegor och det är dags att snäppa upp träningen och stärka sina svagheter. Jag vet att det är överkropp som ligger lite efter vilket jag berättade för min kollega som kom med den galna idén om att anmäla oss.

Invigningen av gymmet på jobbet är först på fredag, men vi körde premiärträning redan idag. Min kollega Jessika är PT och gav mig en rejäl omgång. Hon har varit lite dålig och kände inte att hon vågade köra igång idag då det inte är läge för henne att bli sjuk igen. Och det var ju tur för mig, för då kunde hon lägga full fokus på mig. :)


Träningen var intensiv med konstant puls och mycket överkropp och bål, men även del ben.

Jag fick köra Box med kickar, pullups, TRX-band, bålstabilitet med pilatesboll mm. Allt detta i set om 3 övningar med löpning på bandet mellan varje set.

 

Box och kick körde jag på mitsar och denna säck.

 

I TRX-banden fick jag dra mig upp och här är löpbandet fick jag "återhämta mig" med löpning upp på 13,5 tempo. Medicinbollen kastade jag sittandes upp till Jessika som stod framför mig och skickade tillbaka bollen. Då skulle jag ner och dutta bollen i golvet bakom mig över huvudet för att sedan sätta mig upp och kasta tillbaka bollen.

En Kettlebell fick jag hålla i medan jag reste mig från sittandes upp på fötter, trycka upp den över huvudet för att sedan sätta mig igen.

Med fötterna på Pilatesbollen och händerna i golvet i en planka drog jag in knäna mot magen och ut i Plankan igen.

Avslutningsvis fick jag springa med gummibanden i magen medan Jessika höll emot. Och det sög ordentligt i benen och jag kände hur mjölksyran började rinna till i benen. Speciellt efter sista löpningen på bandet och sista vändan med gummibanden.

 

Jag tror att hon var ganska nöjd med min insats, jag var i varje fall helnöjd med henne. Efter 35 minuters effektiv träning med hög intensitet kände jag att jag levde och tröttheten i armarna speciellt var ett faktum. När jag fått till tekniken så kommer jag kunan ta i ännu mer.

Tack Jessika för den grymma träningen, peppen och hjälpen vid mina pullups. Är det någon som kan få mig redo för Tough Viking så är det du.

 
 
Ingen bild

Jessika

23 april 2014 07:38

Du var gryyyyym Malin!!1 Tough Viking kommer att kännas som en "Walk in the park" när vi står redo ;-)

Malin de Besche

23 april 2014 12:24

Hahaha tack du Jessika. Vi får väl se. Om inte annat så tror jag nog att du kommer att kunna pressa mig runt ;-)

 
Annie

Annie

23 april 2014 13:40

Håller verkligen med, låter som en väldigt bra förmån att kunna träna på arbetsplatsen. Vad jobbar du med?

Jag har hört ganska mycket om tough viking, så jag säger bara wow ;-)
Bra gjort att vara med på det! ;-)
Duktig du är ;-)
Jag kämpar på med min rehab och mina diskbråck. Går upp och ner.

Kram/

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Malin de Besche

23 april 2014 15:24

Jag jobbar med IT på ett företag inom byggbranschen som utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och system för bygg och anläggning.

Ja tack, jag säger också wow. Är lite pirrig för det redan nu. Men nu finns det ingen återvändo. Det är bara att köra. :)

Rehab är inte den roligaste träningen men ack så nödvändig. Håller tummarna för dig att du orkar och att det går bra. :)
Påminn dig själv om hur gott det gör och det hjälper dig att "komma tillbaka".
Kämpa på!

Kram och lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards