Alla inlägg den 3 januari 2014

Av Malin de Besche - 3 januari 2014 22:32

Idag har jag fått lite ärenden utförda och sedan lite shopping på mellandagsrean. Dock inte några träningskläder den här gången.  Sedan var det dags för miidag innan träningen. Provad på ett nytt recept och på mitt träningspass före träningen fick jag lite sällskap.


Efter shoppingen var det dags att få till lite middag och jag hade längtat efter att prova ett nytt recept jag läst på en blogg som jag länkar till i vänsterkolumnen.

Basilikabakad kyckling med kokos- och annanasris (4port)

4 kycklingfiléer

150 gram fetaost
100 gram phiadelphiaost
Färsk basilika
3 dl fullkornsris
6 dl kokosmjölk
1/2 Hackad färsk ananas
Mixa först feta, Philadelphia och basilika till en jämn smet. Jag delade kycklingfilen i två och smetade sedan oströran över. Koka riset i kokosmjölk med lite salt. Mot slutet lägger du ner annanasen. Servera med god sallad.
   
Råriset tog lite längre tid än väntat, men väl värt att vänta på.
 
Som tidigare så åkte jag tidigare till baskethallen för att köra lite löpskolning. Jag mötte en tjej i omklädningsrummet som ville haka på, vilket hon gjorde.
Vi körde:

Tripping

Hälkick

Högaknän

Skipping

Startövningar (snabba starter)

Skridskohopp

Vriststuds

Draken

Efter 2 varv med dessa övningar kändes det lite i benen när vi började basketträningen och började med våra övningar i agilitystegen. Och även resten av träningen. För att inte tala om min fötter som blivit totalt mörbultade.

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards