Alla inlägg den 31 maj 2013

Av Malin de Besche - 31 maj 2013 22:58

Maj är månaden då allt händer. Det är en massa avslutningar, konfirmationer och kickoffs, och massa annat för att fira in sommaren. Kan bli en aning stressigt, men lyckas man bara planera lite och får till det tidsmässigt så är det bara roligt.


Igår var det som sagt vårfest i Hagaparken, där vi hade en massa lekar, brädnboll och picknick. Personalklubben gjorde det igen och ordnade med en lyckad kväll. Vi fick börja med att svara på lite gåtor som att få ihop städer/orter av ord som insektshon (= Malmö), regentfläde (= Kungälv) och positivt svar (= Hjo).

en övning gick ut på att vi skulle ställa oss på en presenning, vända på den, utan att gå av presenningen. Det gick sådär för oss.

   

Sen fick vi skala potatis och öppna konservburk, med verktyg som vi valde innan vi visste vad vi skulle göra. Vi valde en potatisskalare och en hammare, vilket visade sig vara klokt. det var den grenen vi briljerade i. När vi hade en hamringstävling hamnade vi i final och kom 2:a

 

Tävlingen där vi skulle spotta godis så långt vi kunde gick det inte jättebra, men jag vill hävda att det inte alls är min gren. Sen var det dags för maten, galet gott.

 

Sen var det mingel och till det en massa snacks. Men jag höll mig till popcorn, och det fanns det gott om.

 


Det fortsatte med festligheter idag när mina små baskettjejer kom hem till mig för att grilla, spela brännboll och äta glass. Planen var att bada också, men klockan drog iväg så vi hoppade det. Trots att vädret lockade till det.

Jag kommer sakna tjejerna, samtidigt som jag känner att jag behöver pausen för att koncetrera mig på mig och min träning.

Tjejerna var eninga om att de hade förväntat sig mer träningssaker och mer baskettema på inrednignen. De blev lite nöjda när de fick se min träningshörna.


Hur som helst var det en mycket lyckad kväll där vi grillade gott kött, åt en god sallad och grillad halloumi. Det var flera av tjejernas föräldrar som aldrig spelat brännboll, men de klarade det riktigt bra.

Kvällen avslutades med lite glass och då tyvärr inte någon nyttigare variant, men man får ju fuska ibland. Och fusk blev det med träningen också, då det blev så sent. Fast mina ben mår nog bra av att vila lite idag med.


Nu är i varje fall sommaren officiellt infirad!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards