Alla inlägg den 28 maj 2013

Av Malin de Besche - 28 maj 2013 22:27

Bästa sättet att behålla motivationen är att sätta upp mätbara mål. Man kan ha visioner, dit man strävar, man kan ha långsiktiga mål som man räknar med att uppnå och många många delmål. För att ha koll på hur det går behöver man ha statistik.


Statistiken är inte enbart för en enda lång tävling med sig själv. Det är även ett sätt att bara ha koll på hur det går, se vad man förbättrar och få koll på vad det är för förändringar man behöver göra i sitt träningsupplägg. På jogg.se där jag registrerat min träning, kan jag å all möjlig statistik. För löpningen är det mycket resutat, annars är det mer träningsfördelning.

Här kan man se hur min fördelning på löppass har varit de senaste 12 månaderna.

Löparstatistik  

Här kan man se en fördelning av alla mina träningsformer.

Träningsstat  

Här kan man se att jag har fördelat träningstyperna lite mer över tiden. Nu är gruppträningen större än löpningen, även om det är marginellt, till skillnad mot tidigare år. Övrig träning är till stor del basketen.

 

Jag har hittills i år ägnat mig åt 99 st träningspass, snart sprungit 20 mil, och lagt ner mer än 82 timmat på träning, varav ca 17:37 timmar är löpning.

 

Det gör att jag ligger på 22:a plats i kommuntoppen. :) Det ska bli kul att följa och jämföra med andra år.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards