Alla inlägg den 12 juni 2013

Av Malin de Besche - 12 juni 2013 21:51

Det var en strålande dag och perfekt väder för både skolavslutning och födelsedag. Ryggen var fortfarande stel men plågade mig inte lika mycket som tidigare. Den stod pall dagens påfrestningar. På det hela taget en bra dag, det var då den liksom hamnade på sniskan.


Mina barn var inte pigga nog att bjuda på frukost på sängen, men jag klev upp och gjorde iordning en ruskigt god frukost på turkisk yoghurt, ägg och vattenmelon (inte blandat alltså)   


Efter frukosten åkte vi till min dotters skolavslutning där de bjöd på dans. Jätteduktiga med rätt avancerad koreografi. Sista avslutningen på den skolan. Till hösten är det dags för 7:an och högstadiet.

 

Efter avslutningen gick vi hem till min mamma och käkade lunch. Sen var det dags för mig att åka och jobba. Jag skulle hjälpa till att ta order som jag inte gjort på väldigt länge. Det gick bra. Även att vara låst vid skrivbordet fungerade bra, som jag var lite orolig för eftersom att ryggen är som den är.


När jag kommit hem så hade mina buskar kommit. De hade klantat sig lite på Blomsterlandet så som kompensation fick jag buskarna hemkörda till dörren och till ett tidigare kampanjpris. :)

Medan vi bar in buskarna på altanen så slogs jag av hur högt gräset blivit, så jag drog fram trimmern (Det är en väldigt lite yta) satte på mig gummistövlarna och började beta av snåret.

 

Sen gick jag in och började med maten. Då dyker min syster förbi på en liten snabbfika och gratulerade mig på min födelsedag. Mätt i magen och lite mys med barnen så ställde jag mig och kollade i spegeln. Jag hade blivit sne.

Sne höft  

Jag står alltså helt rakt på den här bilden. Höften har blivit sne. Eller det är väl bäckenet. Jag har råkat ut för detta 2 gånger förut och då gått till sjukgymnast för att få det fixat. Därefter har jag fått övnignar att göra för att fixera det rätt. Men jag minns inte vilket ben som skulle upp på soffan/stolen för att kunna pressa tillbaka.

Jag får väl helt enkelt ta och ringa imorgon. Suck, det här är en följetång som aldrig verkar ta slut. Jag vill ju bara bli bra så jag kan köra igång med träningen igen.


Men bara för att få in lite rörelse så gick jag och barnen på en liten promenad och köpte glass. Vi firade ju min dotters avslutning och  min födelsedag.



Med hopp om rakare kropp imorgon, tänkte jag gå och knyta mig. Först en kopp te.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards