Alla inlägg den 13 augusti 2014

Av Malin de Besche - 13 augusti 2014 12:35

När det kommer till träning så är jag inte alls någon morgonmänniska. Men eftersom att det inte blev någon träning igår och ikväll kommer jag inte ha tid så kände jag att ville få något gjort på morgonen. Och det gick bra. Vilken rivstart!


Jag klädde bara på mig, åt ett äpple, några nötter och drack juice, innan jag gav mig ut. Jag kände att jag behövde få i mig någonting eftersom att jag alltid vaknar vrålhungrig.

Jag började jogga lite smått och ganska snabbt fick jag lite känningar i sidan av skinkan och ner i låret. Men efter någon kilometer så släppte det. Antar att jag blivit uppvärmd då. Det gjorde ju inte tillräckligt ont för att jag tyckte att det var tvunget att stanna.


Jag sprang till gymmet och körde på i ca 25 minuter. Jag körde igenom alla övningarna där men gjorde även lite varianter på maskinerna. Eftersom att det inte finns någon för marklyft så ställde jag mig och körde det på bröstpressmaskinen. Jag ställde mig på bänken som man normalt ligger på och tog tag i stången och lyfte marklyft. En aning för tätt mellan fötterna, men det gick bra.

 

Jag har flera gånger lyckats få skavsår vid svanskotan när jag kört situps, och jag hade inget med mig som jag skulle kunna lägga under mig för att förhindra detta. Därför körde jag benfällarn på den här. Höll i pinnen där uppe på den lutande och fällde och lyfte benen.

 

Den sista varianten jag körde var att jag körde bakom nacke på "latsdrag-maskinen". Det var bara att vända sig åt andra hållet. :)

Som vanligt körde jag 2 övningar åt gången, 10 reps om 3 set.

Latsdrag

Benböj

Axelpress

Liggande rodd

Bröspress

Benfällarn

Dips (med landning)

Liggande chins

Lats bakom nacke

Marklyft


Jag körde 10 på varje bara för att det skulle gå fort. Jag hade trots allt inte hela dagen på mig. Jag skulle sätta mig och jobba lite också. När jag sedan sprang hem, kände jag ingenting i benet förrän jag precis var hemma, men det var inte mycket att prata om. Bara lite spänningar.


Och galet vad pigg jag kände mig sen. Den här typen av morgonträning kan jag nog allt vänja mig vid. Måste ju bara orka upp först. :)


#Löpning #Utegym #PilegårdTräning #Rehab #Morgonträning

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se