Alla inlägg den 6 juni 2016

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.


I torsdags kom jag ut gansk sent på en power walk. Jag kände att jag behövde ta ett lungt pass efter dagen innan löparrundan. Så rundan gick till ett utegym med lite fler grejer än där jag vanligen kör. Där körde jag övningarna en gång efter varanndra i högt tempo i 2 rundor.

#Armgång i änden hängde jag och körde15 knälyft

#Rygglyft - 15st

#Knäböj - 15st

#Latsdrag - 15st

#Marklyft - 15st

#Knälyft i sidled - 20st (hängandes i räckhäv)

#Situps - 15st

#axelpress - 15st

#Bröstpress - 15st

#Höftlyft med tipp av höft - 5 åt vardera sida

#Jämfotahopp i liggande stege

 

Sen promenerade jag hem. Totalt blev det en runda på 7,3km som varade i 1h och 5 min. jag höll ett tempo under 9min/km.


Fredagen fick jag förbereda en massa för att jag inte skulle ha så mycket hemmatid mellan alla händelser. Efter jobbet sen åkte jag direkt till min systerdotters studentmottagning.

Därefter vidare hem byta om och åka vidare till en kompis som fyllde år. Det var ganska skönt att krypa ner i sängen efter den här dagen.


Vaknar upp på lödag morgon för att städa och fixa hemma. Åkte iväg för att hjälpa en kompis som inte får bära att köpa TV. Sen var det bara att ladda om för ytterligare en fest. En vän som fyller 40 samma dag som jag och heter lika som jag firade denna helg.

 

Idag ska jag örbereda inför mitt egna firande. Får se om jag hinner få in lite träning också. Det ska ju firas nationaldag idag också.

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016
>>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards