Alla inlägg den 28 maj 2016

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12

Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad han tror om min  framtid.


Jag missade min tid hos sjukgymnasten för nästan en månad sen pga influensan, som höll i sig så jag inte kunde träna på 2 veckor. För att kunna utvärdera mina problem så måste jag ju träna så under efterföljande veckor med en häktisk tid på jobbet så lyckades jag i vrje fall att få in några träningspass.

Jag förklarade om mitt löppass där jag började känna efter 4km, trots att jag klarat det tidigare.

Då föklade han för mig att genom att få en infektion i kroppen så förlorar man inte bara tiden man inte kan träna, utan man tappar även en del av det man har byggt upp. Så mina muskler har inte kunnat hålla ihop allt och därmed fick jag ont efter 4 kilometer. Det var det enda han kunde se som förklaring efter att ha intervjuat mig.

Så nu känner jag ännu mer att jag verkligen inte får bli sjuk.

Han gjorde lite tester för att se hur pass ojämnt stark jag är i sidorna. Jag är fortfarande lite ojämnt stark. Min högersida i ryggen jobbar hela tiden, istället för varannat steg i löpningen.

Jag var tvungen att fråga honom om han trodde att jag någonsin kommer att kunna bygga upp så att jag blir jämnstark.

Tack och lov trodde han det. Det gäller bara att ha tålamod. Så jag ska nu under veckan, utföra ett lika dant pass som jag fick ont av, se om det blir samma effekt, och vid nästa besök ska han tejpa foten. Därefter ska jag springa passet igen och se om det gör någon skillnad.

Men idag ville jag tadet lugnt eftersom att jag tydligen tappat en del träning. Dessutom håller jag på att hjälpa en vän att flytta. Så jag tog mig en power walk till en stoor backe, drygt 3,5km hemirån mig. Den tog jag mig upp- och nerför 3 gånger och sen ner igen.

Totalt blev det en sträcka på 7,4km på dryga timmen.

 

Löpningen tar jag senare i veckan när jag byggt upp mig igen.


#Pw #Powerwalk #Sjukgymnast #InluensansInverkanPåTräning #Backträning

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards