Alla inlägg den 21 maj 2016

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41

Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.


En vecka va jag helt utslagen, en vecka fortfarande sjuk men stark nog för att kunna jobba. Tredje veckan började jag försöka komma tillbaka till träningen. Först ett lättare pass i gymmet på jobbet med mina rehaövningar som grund. Det gav mig ett bakslag och jag blev lite varm men som tack och lov gick tillbaka ganska snabbt. Vidare under veckan avverkade jag ett par promenader. Sedan har jag haft en galen vecka på jobbet som resulterat i mycket övertid så det har varit svårt att fylla veckan med lättare "kom-i-gång-träning".

Men idag lyckades jag få till en löparrunda. Något det känns som att jag inte gjort på en evighet.

Efter frukost åkte jag ner till centrum med min dotter och byta klänningen hon fick i födelsedagspresent till en annan. Skjutsade henne till baskethallen där hon skulle vara ledare och sen åkte jag hem för att dra igång högtryckstvätten. Det var dags att tvätta altanen.

Medan anltanen torkade käkade jag lunch och drog ut på en löparrunda.

Det kändes i hela kroppen att det var länge sen. Jag kunde inte hålla så högt tempo men det kändes bra i varje fall.  Efter 3 kilometer kom jag till utegymmet. Där stannade jag till för att köra ett pass. Jag körde som jag gjort tidigare att varva 2 övningar till jag kört de 3 gånger innan jag gick vidare till 2 nya.

Övningarna jag körde va:

#Latsdrag 15st - Axelpress 10st

#Knäöj 15st - Knälyft hängandes i räckhäv 15st

#Rygglyft 15st - situps 15st

#Bröstpress 15st - Omvända chins (hoppa upp och sönka mig sakta ner) 5st


sedan fortsatte jag springa. Efter ytterligare en kilometer började jag känna av lite i benet, men det var inte värre än att jag kunde fortsätta. Trots att det inte gick jättefort så blev det en liten utmaning för min kondition. 3 veckors uppehåll sätter sina spår. Men jag är ändå nöjd med dagens pass.

 

Totalt blev det 4,8km med löptiden 26:56. Det gav ett snitt på 5:37/km


När jag kom tillbaka hem så oljade jag in altanen innan jag åkte ivägoch storhandlade. För imorgon ska det vara kalas med släkt och vänner för min dotter som fyllde 16 i fredags.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards